Wat is Brandsupply?

Brandsupply is een online marktplaats voor grafisch ontwerp. Oftewel, Brandsupply brengt online vraag en aanbod op het gebied van grafisch ontwerp bij elkaar. Dit kan een logo zijn, maar ook bijvoorbeeld een websitedesign, bedrijfsnaam etc. Wij helpen start-ups, mkb’ers en verenigingen en stichtingen toegang te krijgen tot de creatieve wereld. Iets wat vooralsnog vooral bestemd was voor grotere bedrijven en budgetten. Daarnaast hopen wij creativiteit buiten de gebaande paden te faciliteren door Designers in eigen persoon een kans te geven hun ontwerpen aan te bieden aan opdrachtgevers.

Hoe werkt Brandsupply?

Opdrachtgevers bieden wedstrijden (opdrachten) aan en Designers (grafisch ontwerpers) kunnen hierop reageren door hun ontwerp als reactie te posten. De Cliënt (de opdrachtgever) kiest uiteindelijk voor 1 van de inzendingen en verkrijgt daarmee het recht om het intellectuele eigendom over het ontwerp te voeren. In ruil hiervoor ontvangt de winnende Designer een award die vooraf als ‘prijzengeld’ op de opdracht wordt gezet.

Designer? 1. Word gratis member en maak je eigen profiel aan
Je krijgt je eigen persoonlijke ID en pagina. Hiermee kan je jezelf profileren en meedoen aan wedstrijden
2. Neem deel aan wedstrijden
Ben je een specialist of kun je alles? Je bent vrij om te kiezen aan welke en hoeveel wedstrijden je deelneemt.
3. Verdien
Deelname aan wedstrijden is gratis. Je skills en vermogen om te voorzien in de behoeften van de Opdrachtgevers bepalen uiteindelijk hoe vaak je wint en dus verdient!
Waar wacht je nog op? Meld je aan als Designer

Bedrijf, Vereniging of Stichting?
1. Word gratis member en maak je eigen wedstrijd aan
Of je nu een logo, huisstijl, website, een bedrijfsnaam of iets anders nodig hebt dat designers je kunnen bieden. Start een wedstrijd, beschrijf je wens en bepaal zelf de prijs.
2. Volg de inzendingen
Binnen korte tijd zullen de ontwerpen van de Designers vanzelf binnenkomen.
3. Kies een winnaar
Aan het einde van de wedstrijdperiode kies je zelf welk ontwerp het beste bij je wens past en welke Designer je daarmee als winnaar bekroont.
Waar wacht je nog op? Meld je aan als Opdrachtgever

Voor wie is Brandssupply bestemd?

Voor zowel Opdrachtgevers als Designers;
Opdrachtgevers: Alle bedrijven (core Group = MKB) die behoefte hebben aan een grafisch ontwerp, bijvoorbeeld een logo ontwerp.
Designers: Iedere grafisch ontwerper die de skills heeft om in de behoefte van Opdrachtgevers te voorzien. (vaak eenpitters, zzp’ers en soms studenten)

Waarom Brandsupply?

Brandsupply geeft Kleine ondernemers die geen budget hebben / willen hebben voor traditionele ontwerpbureaus toegang tot professioneel grafisch ontwerp met vele voordelen. Zo is Brandsupply in veel gevallen goedkoper, sneller en krijgt de Opdrachtgever meer ontwerpen/verschillende invalshoeken als resultaat. Daarnaast opereert Brandsupply onafhankelijk.

 

Bieden jullie ook drukwerk aan?

Nee, Brandsupply.nl richt zich puur op design/creatie. Indien u op zoek bent naar een goede online drukker van bijvoorbeeld visitekaartjes, briefpapier, enveloppen etc. dan verwijzen wij u graag naar byme.nl, onze partner in drukwerk.

 

Wat is een wedstrijd?

Dit is een opdrachtomschrijving door bijvoorbeeld een startend bedrijf voor bijv. een logo ontwerp en de daaropvolgende wisselwerking tussen de Opdrachtgever en deelnemende Designers. De wisselwerking bestaat uit ontwerpen van Designers en de feedback daarop. Uiteindelijk wordt er onder alle ontwerpen een winnaar gekozen.

 

Hoe werkt een wedstrijd?

Een wedstrijd wordt geplaatst door een Opdrachtgever. Dit is vaak een bedrijf (in oprichting). In de omschrijving staan de wensen van de Opdrachtgever helder omschreven. Zo wordt bijvoorbeeld iets over het bedrijf verteld, over wat men qua grafisch ontwerp nodig heeft, op welke termijn en welke vergoeding hier tegenover staat. Vervolgens gaan Designers aan de slag en posten zij hun ontwerpen binnen de wedstrijdomgeving. Wanneer de wedstrijdperiode verstreken is kiest de Opdrachtgever een winnaar. Die Designer ontvangt de vooraf afgesproken vergoeding op het moment dat de bestanden in de gewenste formaten zijn overgedragen. (Op dat moment gaat ook het intellectuele eigendom over). Indien de opdrachtgever aan het einde van een wedstrijd niet tevreden is zijn wij dat ook niet. Daarom zal deze in dat geval geen award en succesfee betalen!

 

Hoe start ik een wedstrijd?

Om een wedstrijd te kunnen starten moet je jezelf eerst aanmelden bij Brandsupply. Dit kost je slechts 1 minuut en is kosteloos. Je krijgt dan een eigen ID en profiel waarmee je aan de gang kunt. Zodra je member bent kun je meedoen aan wedstrijden en zelf wedstrijden starten. Druk om een wedstrijd te starten op de button ‘plaats project’ op de homepage. Wanneer je een wedstrijd start zal er een opdrachtomschrijving gevraagd worden. Zo zul je in het kort iets moeten vertellen over je bedrijf, de opdracht / wensen en de bijbehorende deadline en beloning.

 

Wat is de duur van een wedstrijd?

De standaard duur van een wedstrijd is 14 dagen. Natuurlijk kan het voorkomen dat een bedrijf sneller iets nodig heeft of dat men juist iets meer tijd nodig heeft.  In dat geval kan een opdracht variëren van 7 dagen tot maximaal een maand.  Deze keuze wordt bij de start van een wedstrijd door de Opdrachtgever gemaakt. Een wedstrijd kan na activering tussentijds niet worden verkort of beëindigd. Onze ervaring leert dat zelfs een week genoeg is om een goed grafisch ontwerp te verkrijgen.

 

Hoe doe ik als designer mee met een wedstrijd?

Om deel te nemen aan een wedstrijd dien je eerst gratis member te worden. Indien je reeds member bent zoek je in de lijst van wedstrijden via bijv. de homepage een wedstrijd waar je je bijdrage aan wilt leveren. Heb je een wedstrijd gevonden druk dan op ‘participeer nu’ om deel te nemen. Nu wordt je gevraagd alsnog in te loggen (indien nog niet gedaan) en je bestand te uploaden met daarbij een korte omschrijving. Nu doe je officieel mee aan een wedstrijd en kan de interactie met de Opdrachtgever beginnen.

 

Wat gebeurt er aan het einde van een wedstrijd?

Wanneer een wedstrijd is afgelopen wordt er een automatisch gegenereerde mail naar de opdrachtgever verzonden waarin staat beschreven hoe en binnen welke termijn deze een winnaar dient te selecteren. De winnende designer ontvangt automatisch bericht met daarin de instructies tot een succesvolle overdracht. (upload via website)

 

Welk formaat moet ik inzenden als designer?

Lees de wedstrijdomschrijving goed om te achterhalen wat de gewenste formats zijn vanuit de Opdrachtgever. Voor de online posts wordt gebruik gemaakt van JPEG (.jpg) of PNG (.png). Het uiteindelijke grafische ontwerp dat wint dient vaak als ai (vectorbestand) aangeleverd te worden. De beste grootte voor online deelname is 800x800. De enige uitzondering hierop zijn websites. Die zijn in de regel breder dan bijvoorbeeld een logo en hier kan je het beste de resolutie 1024x768 aanhouden.

 

Wat als een Opdrachtgever vraagt om een file voordat de wedstrijdperiode is verstreken?

Uiteraard beslis je zelf als Designer of je hierop in gaat. Maar stel je voor dat iemand er met je logo vandoor gaat. Ons advies is dus om het niet te doen. Wacht eerst tot er een winnaar is gekozen en kijk of jij dit bent, om problemen op het gebied van intellectuele eigendom te voorkomen.

 

Waarom is mijn ontwerp/feedback niet zichtbaar?

Je ontwerp zou per direct zichtbaar moeten zijn. Indien dit niet het geval is zou je de ‘refresh’ knop in je browserbalk eens kunnen proberen. Lukt het nog steeds niet; wacht dan heel even en/of probeer het nog eens. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Wat betekenen de sterren onder de ontwerpen?

Dit is de score op een schaal van 1 tot 5 sterren (waarbij 5 de hoogste score is) die een Opdrachtgever aan een bepaalde ontwerp toekent. Deze rating helpt met het managen van de verwachtingen. Gebruik de scores als Opdrachtgever om richting te geven aan verdere ontwerpen door waardering/voorkeuren voor bepaalde ontwerpen/richtingen uit te ‘spreken’. Gebruik de scores als Designer om voort te borduren op voorkeuren van de Opdrachtgever. Let hierbij wel op de originaliteit en heb respect voor andere Designers. Ga dus niet grotendeels het werk van een ander kopiëren. Brandsupply zal hier tevens op toezien en indien wij van mening zijn dat er gekopiëerd wordt behouden wij het recht tot verwijdering van een bijdrage.

 

Hoe ken ik als Opdrachtgever scores toe?

Druk op een ontwerp binnen de wedstrijdomgeving. Onder het ontwerp kun je een score toekennen met behulp van een 5 sterren systeem waarbij 1 de laagst mogelijke score is en 5 de hoogst mogelijke score.

 

Hoe werkt het feedback-systeem?

Opdrachtgevers kunnen op verschillende manieren feedback geven aan Designers. Zo kunnen ontwerpen beoordeeld worden aan de hand van ons 5-sterren systeem. Ook kunnen Opdrachtgevers direct een bericht plaatsen in de wedstrijdomgeving. Natuurlijk behoort een privébericht aan designers ook tot de mogelijkheden. Brandsupply adviseert zoveel mogelijk openbare feedback te geven om de Designers en daarmee het eindresultaat een positieve impuls/richting te geven.

 

Kan ik meer dan 1 winnaar voor mijn wedstrijd kiezen?

Nee, het is niet mogelijk meer dan 1 winnaar te kiezen voor een wedstrijd.

 

Hoe lang duurt het totdat de Opdrachtgever een winnaar heeft gekozen?

Dit varieert van bijna direct tot maximaal 7 dagen. De meeste Opdrachtgevers kunnen snel beslissen omdat ze het wedstrijd goed volgen. Sommigen hebben iets langer nodig. Brandsupply heeft een maximale periode van 7 dagen vastgesteld. De opdrachtgever is niet verplicht tot het kiezen van een winnaar en mag, indien er geen geschikte ontwerpen bij zitten, de wedstrijd afsluiten zonder winnaar. Wij vertrouwen op onze designers en merken dat dit zeer weinig voorkomt.

 

Hoe zit het met het intellectuele eigendomsrecht?

Brandsupply neemt deze rechten zeer serieus en tracht ervoor te zorgen dat alleen het ontwerp van de winnaar na betaling gebruikt kan/mag worden door de Opdrachtgever d.m.v. standaard voorwaarden die beide partijen bij deelname accepteren. Heb je toch het idee dat je ontwerp ergens in de markt gebruikt wordt dan kun je je wenden tot de officiële instanties aangaande de bescherming van dit intellectuele eigendomsrecht.

 

Wat is de prijs van een wedstrijd?

Dit is het unieke van Brandsupply! De opdrachtgever bepaalt zelf de prijs van een wedstrijd welke als vergoeding aan de winnende Designer zal worden uitgereikt. Over het algemeen zal een hogere prijs meer keuzevrijheid betekenen. Maar ook de minder hoge prijzen zullen kwalitatief goede ontwerpen ontvangen. Zie voor richtlijnen omtrent prijsbepaling 'Hoe kies ik de juiste prijs voor mijn wedstrijd?' Bovenop de zelf gekozen prijs (die men alleen bij succes betaald) wordt 15% succesfee (bij succes) en 29,95e plaatsingskosten in rekening gebracht door Brandsupply. Dit is het tarief voor onze dienstverlening. Wij zijn pas tevreden als de opdrachtgever dat is. Indien de opdrachtgever niet tevreden is kan deze een wedstrijd aan het einde van de looptijd afsluiten zonder een winnaar te kiezen. De opdrachtgever hoeft dan geen award en succesfee te betalen!

 

Wat kost deelname aan een wedstrijd?

Voor Designers is deelname aan een wedstrijd kosteloos!

 

Wat houdt de no cure, no pay garantie in?

Bij traditionele grafische ontwerpbureaus betaalt de cliënt altijd en vaak een stuk meer. Daarnaast moet deze uiteindelijk kiezen uit een klein aantal ontwerpen. Brandsupply doet het anders. Als een cliënt aan het einde van de wedstrijdperiode niet tevreden is dan kan deze, zonder opgaaf van reden(en), de wedstrijd sluiten zonder winnaar. Men hoeft dan geen award en geen succesfee te betalen. Wij vetrouwen er volledig op dat de designers met een goed ontwerp komen, maar zijn pas tevreden als jij dat bent!

Hoe kies ik de juiste prijs voor mijn wedstrijd?

De opdrachtgever bepaalt zelf de prijs van een wedstrijd welke als vergoeding aan de winnende Designer zal worden uitgereikt. Over het algemeen zal een hogere prijs meer keuzevrijheid betekenen. Maar ook de minder hoge prijzen zullen kwalitatief goede ontwerpen ontvangen. Onderstaande tabel geeft advies v.w.b. de hoogte van de award, maar uiteindelijk bepaald de opdrachtgever hoe hoog de award (en dus prijs) is. Deze kan dus onder, maar ook boven de adviesprijs liggen. Op het moment van invoer van een wedstrijd zie je hoe je prijs ‘scoort’ in de desbetreffende categorie. 

Categorie Minimum beloning Geadviseerde beloning
Bedrijfs-/projectnaam/Slogan € 50 € 75
Logo / Huisstijl ontwerp € 125 € 225
Logo en huisstijl ontwerp € 200 € 300
Webpagina design (ongecodeerd) € 200 € 350
Website design (ongecodeerd) € 350 € 550
Banner, button, icon € 75 € 125
Illustratie, Flyer, Print € 125 € 175

Wat dien ik wanneer te betalen bij een wedstrijd?

De plaatsingskosten worden voldaan bij het plaatsen van een wedstrijd en dekken de kosten die wij maken om de wedstrijd te plaatsen/hosten en onder de aandacht te brengen. Op het moment dat er een winnaar wordt gekozen volgt facturering van de Award (die wij aan de winnende designer zullen uitbetalen) en succesfee (15% van de Award).

 

Hoe werkt de beloning/uitbetaling?

Elke wedstrijd kent een door de opdrachtgever vooraf vastgestelde beloning in Euro’s. Nadat de wedstrijd is afgelopen en de winnaar geselecteerd is vragen wij de opdrachtgever de award en succesfee te betalen. Wanneer de gevraagde bestanden zijn aangeleverd aan de opdrachtgever wordt de beloning door Brandsupply aan de winnende Designer uitbetaald. Dit gebeurt in de regel op de vrijdagen tijdens de even weken. De opdrachtgever heeft hier verder geen omkijken naar.

 

Welke betalingsmogelijkheden worden er geboden aan Opdrachtgevers?

Brandsupply werkt samen met een gerenommeerde Payment Service Provider om alle betalingen veilig te verwerken. In de huidige software zijn 4 betaalopties opgenomen die gezamenlijk vrijwel alle nationale en internationale betalingen kunnen uitvoeren:

1. IDEAL
2. Creditcard Mastercard
3. Creditcard VISA
4. Automatische incasso (alleen plaatsingskosten)

Welke betalingsmogelijkheden worden er geboden aan designers?

Brandsupply zal per electronische overschrijving uitbetalen aan winnende designers.

 

Wat is Ideal?

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je jezelf niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank of SNS Bank dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent. Voor meer informatie zie: www.ideal.nl

 

Hoe en wanneer wordt de wedstrijd door de Opdrachtgever betaald ?

De plaatsingskosten worden bij plaatsing van de wedstrijd voldaan. De award en succesfee wordt op het moment dat er een winnaar wordt geselecteerd in rekening gebracht. Geen winnaar? Dan betaalt men ook geen award en succesfee!

 

Hoe wordt de winnende designer betaald?

Als je het winnende ontwerp van een wedstrijd toegewezen hebt gekregen hoeft de Designer er alleen maar voor te zorgen dat de Opdrachtgever de juiste files/formats ontvangt. Zodra de Opdrachtgever aangeeft dat dit is gebeurd, zal brandsupply zo spoedig mogelijk over gaan tot uitbetaling van de beloning. Dit gebeurt in de regel op de vrijdagen van de even weken. Zorg er wel even voor dat al je gegevens up-to-date en volledig zijn / kloppen.

 

Hoe zit het met de belasting?

Ieder member van Brandsupply is zelf verantwoordelijk voor eventuele aangiften in het kader van inkomstenbelasting, BTW of andersoortige belastingen. Brandsupply rekent over het succesfee gedeelte dat wij in rekening brengen 19% BTW. Over de prijs die de Opdrachtgever aan het winnende ontwerp uitreikt worden door ons geen belastingen geheven. Brandsupply heeft een faciliterende rol en stelt ieder member zelf verantwoordelijk voor de aangifte van eventuele inkomstenbelasting (in het geval van Designers) en BTW afdracht (bijv. In het geval dat een Designer een bedrijf is). Voor meer informatie zie www.belastingdienst.nl, of neem contact op met de belastingtelefoon.

 

Hoe open ik een account/word ik member?

Of je nu een Designer bent, een wedstrijd wil starten of beide; het enige wat je hoeft te doen is op de ‘aanmelden’ button rechtsboven op de homepage drukken. Je bent in minder dan een minuut gratis member en kunt direct starten.

Hoe word ik designer?

Iedereen mag Designer worden. Je moet natuurlijk wel over de nodige grafisch ontwerp skills beschikken, maar hier zijn geen verdere eisen aan verbonden. Daarnaast is het gratis! Het enige wat je hoeft te doen is de stappen hierboven te volgen en je kunt direct van start!

 

Hoe word ik Opdrachtgever?

Iedereen die een grafisch ontwerp nodig heeft mag Opdrachtgever worden. Hier zijn geen verdere eisen aan verbonden. Het enige wat je hoeft te doen is de stappen hierboven te volgen. Zie 'Hoe start ik een wedstrijd?' Voor meer informatie over het starten van een wedstrijd.

 

Mag ik meerdere accounts hebben?

Nee, dit is niet toegestaan omdat dit voor verwarring binnen de community en administratie zal zorgen.

 

Hoe kan ik mijn password wijzigen?

Je kunt je password veranderen in je MySupply omgeving door op de link te klikken op de homepage.

 

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je kunt je gegevens veranderen in je MySupply omgeving door op de link te klikken op de homepage.

 

Ik ben mijn password kwijt, wat moet ik doen?

Klik op inloggen. Naast het invoerscherm voor het password bevind zich een link. Wanneer je daar op drukt volgen instructies vanzelf.

 

Hoe abonneer ik mij op de nieuwsbrief?

Alle members ( dus zowel de grafisch ontwerpers als bedrijven) van Brandsupply zullen enkele malen per jaar de nieuwsbrief ontvangen.

 

Social Network