Een nieuwe huisstijl voor Fire & Care

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: jaarns
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 589.00
  • Datum start : 23-07-2017 05:31
  • Datum einde : 26-08-2017 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 61
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een nieuw en strak logo waarbij zowel het 'brand' als het 'medisch' gedeelte in het logo naar voren moet komen. Dus iets met een vlam en iets verzorgends/medisch (het Fire en de Care).

De hartlijn mag gebruikt worden in het logo.

Tijdens evenementen moeten we goed zichtbaar kunnen zijn. Het logo moet dus ook in een felle geelkleur of iets retroflecterend uitgevoerd kunnen worden. Dit mag ook alleen de tekst Medisch Team of Fire & Care zijn, bijvoorbeeld zoals je vaak ziet met de tekst 'Security' . Als voorbeeld heb ik een foto van de achterkant van onze polo toegevoegd.

De huisstijl moet opvallend zijn.
Zowel bruikbaar op kleding, maar ook op ons briefpapier, pennen etc.

Vanuit het nieuwe logo zullen we de ontwerper gaan vragen om een volledige huisstijl te maken.
Als het logo dus perfect is, komt er dus meer werk uit zoals briefpapier, website, kleding etc.

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn Fire & Care. Een bedrijf wat zich richt op 3 pijlers :
- Opleidingen op het gebied van BHV, EHBO en specialistische opleidingen
- Evenementenhulpverlening op een hoger niveau
- Materialen op het gebied van BHV, EHBO en Medische materialen

We bestaan al sinds 2009 en hebben sinds die tijd al een zelf gemaakt logo wat een mengeling is tussen het brandweerlogo en de star of life.
Hier doorheen loopt een hartritme. Echter zijn we aangesproken door de overheid dat deze logo's toch teveel op het origineel lijkt en daardoor in het gedrang komt met het beschermd beeldmerk.
Het hartritme zou wel gebruikt mogen worden.

We zijn daarom toe aan iets nieuws.

Doelgroep:

Evenementenhulpverlening als Medisch Team
Opleidingen op het gebied van EHBO en BHV

Kleuren, favoriete logo's, must haves

In onze communicatie per mail en op het briefpapier gebruiken we :
- lettertype 'Avenir Next' grote 8
- tekstkleur hexkleur 2a255a (rgb 42-37-90) en hexkleur 4FA6DD (rgb 79-166-221).

Social Network