Agilists

Datum start: 08-02-2015

Datum einde: 30-03-2015

Totaal budget: € 479.00
Nieuwste inzending
Book cover
SonjaFilip

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Agilists is a company that helps software and system design companies implement new ways of organization and ways of working that help them to be more compatitave in the business and increase there ROI. The agile approach is a big break compared to current practices. There is eager to get it implemented but also reluctance to let go of known practices. The outcome of the transisition to agile will be passionate employees and delighted customers. The sub line for 'Agilists' is 'Go forward'. Indicating it's THE way to go if one wants to pick up speed now and in the future on product design and delivery. NOTE: A CHANGE IN THE SUB LINE. THE IDEA IS NOW TO USE THE SUB LINE "Power IT up".

Targeted audience are both business and technically oriented people. Some are already fully warmed up for the concept and others need some persuading.

So the logo must challenge the audience to change, give a comfortable feeling that change isn't scary, give an outlook for better ROI. It must also show the audience that this is the next natural step. Target companies are looking for better ways, may be struggling with keeping employees.

Bedrijfsomschrijving


Agilists is a company that help IT companies with the introduction or coaching of Scrum. See https://www.scrum.org and http://www.agilemanifesto.org.

Doelgroep


IT companies. Managers and technologists.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Suggestion for a logo emblem maybe an artisticly drawn unicorn or a cheetah or jaguar. Think also of the definition of nimble: quick and light in movement; moving with ease; agile; active; rapid
and agility: the power of moving quickly and easily

Colors and font forms must display something new and desirable.

Designer: Nafaz Nafaz
logo-nafaz-NA9HG7Si

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-MXpYSF4i

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-vgiBs5aq

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-7XZJKhQO

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-6vFaWp0K

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-gxtEjygC

NafazNafaz

- update -

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-dsIciai8

NafazNafaz

Logo Variation. BW version and flat version

RuyterRuyter

thanks for the explanation of the sphere. can you make the sub tekst 'stronger'. sort of 'don't worry we are the ones that guide and help you through this. you can rely on us'

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-YvkqHZc8

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-U7tl6j6u

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-nafaz-TVa2Iqiu

NafazNafaz

Any feedback would be appreciated :)

Best Regards,
Joe

RuyterRuyter

Can you explain why you used a sphere as a symbol? Can you make then text "Gor Forward" a lttle sharper. I like the round shape of the brand name as it indicates to me that it's safe, but the sub text must give a little more movement.

NafazNafaz

I used a sphere because it's comprehensive. Thanks for feedback, I'll revise design soon :)

Thanks,
Joe

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.