Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp!

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Buro ATHENA
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 325.00
  • Datum start : 24-03-2015 11:35
  • Datum einde : 14-04-2015 11:27
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 53
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een huisstijl voor Buro ATHENA! Gebaseerd op Pallas Athena en haar uil zoek ik een huisstijl die fris is en eigentijds is en kracht uitstraalt. Ik heb een voorkeur voor de kleuren paars en limegroen, maar sta open voor andere ideeën.
Ik denk aan een compleet logo voor correspondentie, site, etc. maar het idee van logo-onderdelen voor bijvoorbeeld de tweede correspondentie oid lijkt me ook leuk. Ik zoek iets nieuws, iets wat me verrast. Daarnaast zoek ik een complete huisstijl, wat laat zien wie Buro ATHENA is. Je vindt de huisstijl terug op m'n site, op m'n visitekaartje, in de mail, op m'n offertes, facturen en ga zo maar door!

Op het moment dat jouw huisstijl-ontwerp mij bevalt, kom ik daarna ook graag naar je toe voor aanvullende opdrachten! Dit kán dus het begin zijn...

Bedrijfsomschrijving:

Buro ATHENA is in de kern een adviesbureau. Mijn werk speelt zich af op drie vlakken:

zzp-starters:
Deze groep begeleid ik vanaf het besluit om zzp te worden tot ze zelfstandig de facetten van het ondernemerschap aankunnen. Daarbij "leid ik ze op" tot ondernemer.

mkb-ondersteuning:
Bij deze groep voer ik analyses uit van het bedrijf en help knelpunten te vinden en op te lossen. Hierbij ga ik uit van de kracht van de medewerkers en de juiste inzet.

interim-opdrachten:
Ook werk ik op interimbasis waarbij ik me kan richten op procesveranderingen en opleidingen.

Doelgroep:

Mijn doelgroep is in beginsel de zzp-er, de directie van mkb en de aanbieder van de interimopdrachten die wel open staan voor een eerlijke, menselijke houding. Ze moeten een beetje lef hebben. Ik weet dat ik op basis van mijn papieren lang niet altijd de eerste keus zal zijn, maar ik weet dat ik wel een van de betere keuzes ben. Mijn idee daarover is: u vindt uw bedrijf uniek? U vindt uzelf uniek? Waarom zoekt u dan die standaard consultant voor die standaard oplossing? Dat is weer gebaseerd op Einstein z'n uitspraak: “Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.”

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Ik ben zelf gek op de combinatie paars en limegroen, maar ik sta open voor alles. Zoals gezegd is Buro ATHENA gebaseerd op Pallas Athena, haar speer, helm en uil. Maar ze mag best met haar tijd meegaan en een vrouw van deze tijd zijn! Haal haar uit de oudheid en maak er de vrouw van nu van, maar houd haar wel herkenbaar!

Pallas Athena is een krachtige godin met wijsheid en macht. Ze is een strateeg. Ze is beschermster van staat en steden zodat deze zich kunnen ontwikkelen. Ze beschermt het gezin, is praktisch en onderwijst de mensen zodat zij hun leven kunnen verbeteren. Athena wordt gekenmerkt door de uil die staat voor haar wijsheid en haar speer en helm die staan voor de bedachtzame strategische oorlogvoerder.

Het is heel moeilijk om deze onderdelen letterlijk gebruikt terug te laten komen in een ontwerp zonder daar een uitleg bij te moeten geven. Maar Buro ATHENA kent dezelfde krachten als strateeg, wijsheid en inzicht en dezelfde doelstellingen. Dat is wat ik je mee wil geven met mijn omschrijving. Dat je een gevoel krijgt bij wie ik ben en wat mijn buro dus is. Zodat je dit kunt treffen in de huisstijl.

Ik hou van fris en eigentijds, kracht maar er mag zeker ook wel iets eigenwijs in zitten. Een lijn die uit het lood loopt of onderaan rafelt. Ik ben gewoon anders.

UPDATE! (Misschien een hulpmiddel om te zien wie ik ben en wat mijn bedrijf dus ook zal zijn)

Ontwerp het logo/de huisstijl voor je vrolijke, vrouwelijke, kekke vriendin die altijd als een wervelwind binnenkomt, waar je uren mee kletst en die maf is. Ze is slim, professioneel en laat mensen verbaasd staan met haar inzichten en ideeën. Maar als ze met die onzekere verpleegkundige praat die nu als zzp-er verder moet, zie je dat nog niet direct. Dan is ze vooral een mens die bindt en een helpende hand toesteekt.

Social Network