Logo Huisstijl voor TICKETBALIE

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: ivan@theatertainment.be
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 459.00
  • Datum start : 28-11-2019 15:43
  • Datum einde : 19-12-2019 11:12
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,.pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 221
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ticketbalie is opzoek naar een uniek logo met bijpassende huisstijl.

De hoofdopdracht is het verkopen van tickets en bijhorende upselling. De specialiteit is de verkoop van genummerde theatertickets. Dus geen losse ticketverkoop zoals bij festivals of andere events zonder een zaalplan van genummerde stoelen.

Wij staan garant voor betrouwbaarheid en zijn zeer klantgericht in onze communicatie.

Bedrijfsomschrijving:

Ticketbalie is een onderdeel van de Theatertainment Groep. De groep achter o.a. het Theatertainment Impresariaat, De Komedie Compagnie & Theater Van De Lach. Ticketbalie.be past perfect in de filosofie voor vernieuwend en toegankelijk theater te maken voor iedereen. Want alles begint toch bij de knop "KOOP TICKETS".

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Welke waarden en normen zal TICKETBALIE moeten uitstralen?
- Professioneel, correct
- Betrouwbaar, herkenbaar, veiligheid
- Stabiel, solide, krachtig
- Warm, huiselijk, vrije tijd, inspirerend, beleving
- Vriendelijkheid, betrokkenheid, klantgericht
- Bereikbaar, toegankelijk, welkom
- Toonaangevend, vooruitstrevend, dynamisch
- Technologie, ICT, toekomstgericht

Welke kleuren kunnen passen bij TICKETBALIE:
- ROOD staat voor gevaar, snelheid, vurigheid en woede, gepassioneerdheid en spanning, opstandigheid
- ORANJE heeft de associatie met warmte, enthousiasme, succesvol, humoristisch, verbindend, bemiddeling, vriendschap en sociale vaardigheden en openheid.
- GEEL heeft de associatie met vreugde, warm, levenslust, jeugdigheid en optimisme.
- GROEN heeft de associatie vers, natuur, gezond, groei, ontspannen, welgesteld, veiligheid en helend te zijn.
- BLAUW heeft de associatie met vertrouwen, zakelijk, oprecht, integriteit, professioneel en kalmte.
- PAARS heeft de associatie met luxe, rijkdom, religie, gezondheid en creativiteit.
- ROZE heeft de associatie met vrouwelijk, plezier, kwetsbaar en liefde.
- ZWART heeft een associatie met kracht, autoriteit, rijkdom, verfijning, rouw, serieus, dramatisch en formeel.

TIP: https://www.studiostt.nl/blog/alles-wat-je-moet-weten-over-kleurenpsychologie-in-marketing

Resultaat van deze analyse = ROOD – GEEL / LAGE HELDERHEID / HOGE VERZADIGING

BLAUW lijkt een logische keuze. Deze kleur is ook de meest voorkomende kleur bij bedrijfslogo’s in het algemeen maar ook in de sector van ticketing (Ticketmaster, Tele Ticket Service, Eventim, Tele Ticket Easy, TicketSwap, EventSquare, Ticketkantoor). Ticketgang, Eventbrite, TicketShark, Tix4all zijn oranje. Billetto is wit/zwart en EventTree groen/wit. GoTickets is roze. Wicket en TicketTack zijn zwart/rood. Rood Flueel is eerder donkerbruin/rood.

Indien we lijnen verwerken in het logo, moeten deze verticaal zijn en NIET horizontaal.

BEELDMERK + WOORDMERK lijkt ons de beste optie.

Social Network