Brandnaam voor een nieuw te openen winkelconcept in Haarlem.

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: Ruben26
  • Categorie: Bedrijfsnaam
  • Totaal budget: € 99.00
  • Datum start : 29-08-2012 12:19
  • Datum einde : 15-09-2012 12:17
  • Status : Beëindigd
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 70
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We zijn op zoek naar brandnaam voor een nieuw winkelconcept.

Voorwaarde



• Uniek

• Beschikbaar domeinnaam & merknaam vrij

• Fashion karakter

• Zowel nationaal als internationaal bruikbaar

• De naam moeten helder verklaarbaar zijn

• Kleur zwart lettertype Corbel

Bedrijfsomschrijving:

Winkelconcept



• Fashion tassenwinkel voor mannen & vrouwen

• 10 – 15 merken

• Midden- tot hoogsegment, tot 250

• Bestaande merken en aantal nieuwkommers

• Productgroep: handtassen, businesstassen, Schoudertassen, Shoppers, Clutches, Strandtassen, reis/weekendtassen, portemonnees en shawls.

• Wekelijks wisselende collectie

• Beleving, assortiment en klantenbinding (Alles onder een dak)

Doelgroep:

• Mannen en vrouwen van 23-70 jaar

• Als eerste op de hoogte op het gebied van mode en lifestyle

• Midden tot hoger opgeleid

• Waarde aan idealen, in de smaak vallen, jezelf vermaken en trots zijn

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Port-Allez
  • Bedrijfsnaam # 120866 voor Brandnaam voor een nieuw te openen winkelconcept in Haarlem. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Port-Allez:

      Onderbouwing:
      * SAC=(hand)tas (Frans), uitspr: [sak/zak]
      In het Nederlands direct te begrijpen om wat voor productgroep het gaat, ook internationaal goed te gebruiken.
      * 'sac à sac' = letterlijke vertaald: 1.tas om tas/ 2.tas aan tas/ 3.tas van de tas.
      1. Tas om tas: Je zou dit kunnen plaatsen in het rijtje 'oog om oog, tand om tand' (de strijd aangaan met elkaar; dat wat vrouwen onderling doen als het om mode gaat (en met name tassen!). Ook kun je het relateren aan tête à tête (onder 4 ogen, onderling, intimiteit.) Sac à sac symboliseert hiermee een persoonlijk karakter, je fysieke presentatie waarmee je jezelf identiteit wil geven, waarmee je je wil onderscheiden en mee aangeeft waarde te hechten aan persoonlijke verzorging.
      2. Tas aan tas: jij houdt de tas vast, de tas houdt jouw spullen vast > sac à sac
      3. Tas van de tas: voor de tas onder de tassen, ga je naar sac à sac
      * Franstalig, doet denken aan Parijs, dé stad van de mode en haute couture. De naam heeft daarmee een chique lading. Gezien de primaire doelgroep; het midden en hogere segement, sluit dat goed aan. Het Engelse 'Bag' is meer stoer & basic.
      NB. Sac betekent in informeel Frans ook het hebben van poen, wie wil er niet geassocieerd worden met welvarendheid…

      sac à sac:
      * uniek en exclusief
      * eigentijdse en modern, maar tegelijk ook authentiek en stylevol
      * vrijzinnig en onderscheidend
      * 'bekt goed' waardoor het blijft hangen
      * de domeinnamen sac-a-sac.nl & sacasac.nl zijn beide vrij
      * Bij dit woordmerk is eenvoudig een aantrekkelijk, helder en krachtig beeldmerk/logo te realiseren.

      Heeft u een specifieke voorkeur een Engelstalige naam? Daar heb ik ook een idee over, u kunt me hierover per mail benaderen. Evenals voor de vormgeving van de huisstijl.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network