Calamiteit mag geen crisis worden

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: RuiterO
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 199.00
  • Datum start : 27-11-2012 15:36
  • Datum einde : 27-12-2012 15:34
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 16
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zijn opzoek naar een bedrijfsnaam, logo, huisstijl (visitekaartjes, briefpapier etc) en een stijl/ontwerp voor een website.

De bedrijfsnaam mag (voorlopig even) van alles zijn, voorkeur voor zichtbare relatie met bedrijfsactiviteiten, of in naam of in logo.

Graag jullie creatiev input! 360 graden rondkijken binnen de wereld van crisis. Steek elkaar aan met kreten en ideeen. Wij zijn benieuwd!

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn een bedrijf (in oprichting) dat voorziet in tactische en strategische opleiding en training voor crisismanagement teams.

Voor onze opleidingen en trainingen gebruiken wij:

Defensiekennis;
Als oud-officieren maken wij gebruik van onze defensiekennis en methoden bij het trainen van leiderschap bij crisismanagement.
(Defensie traint frequent en regelmatig haar commandanten en stafmedewerkers met beproefde trainingsmethoden en simulatie om hen voor te bereiden op de praktijk).

Simulatie;
Grote rampenoefeningen kunnen, naast praktijk oefeningen, met behulp van simulatie, worden getraind. Dit is effectiever, goedkoper en kan veel frequenter. De uitvoerende hulpverleners worden gesimuleerd en zijn dus niet nodig tijdens het oefenen. Qua kosten, planning en mankracht ligt hier een aanzienlijk lagere investering.

Kennis;
Basis voor onze trainingen is de kracht van complementaire kennis. We gebruiken de kennis van ervaren crisismanagers van defensie, politie, civiele hulpdiensten en bedrijven. Ook zetten we kennis in van leveranciers van gespecialiseerde simulatiesoftware en professionals op alle gerelateerde gebieden.

Scenario’s;
Een maatwerk scenario gecombineerd met simulatie geeft een levensechte beleving van het uitvoeren van een echte crisissituatie. Een scenario is steeds makkelijk aan te passen om specifieke doelen intensiever te trainen. Het tijdens de training geleerde of juist nog niet geleerde, kan direct in volgende of nog dezelfde training worden geïntegreerd. Door de hogere frequentie kan een crisisbestuur in kortere tijd naar een beter beheersingsniveau komen. Regelmatig herhalen draagt bij aan het verbeteren van het anticipatie op crisissituaties.

Doelgroep:

Locale overheid; Gemeentelijke beleidsteam (GBT)
Regionale overheid; Regionaal beleidseam (RBT),
Nationale overheid; Interdepartementaal beleidsteam (IBT) en ministeriële beleidsteam (MBT).

Crisismanagement teams van grote bedrijven waarbij een crisis vergaande gevolgen heeft (bijv. Shell, Schiphol, Haven van Rotterdam)

Kleuren, favoriete logo's, must haves

juuljanissen
  • Logo # 147416 voor Calamiteit mag geen crisis worden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer juuljanissen:

      hallo

      Ik heb voor u de naam bedacht "PUNT" in de zin van "Er een punt achter zetten" een krachige en pakkende naam.

      de kleur rood, in het rood staan oftewel crisis.

      ik hoop dat u er iets in ziet

      mvg. juul

    2. RuiterO zegt :

      Hallo Juul,

      Dank voor je inzending. Ik ben met je eens dat de naam krachtig en pakkend is. Echter, ik vind PUNT niet zo van toepassing als het gaat om trainingen crisisbeheersing. De combinatie rood en crisis snap ik. Wij proberen echter het niet tot een crisis te laten komen.

      Je ontwerp spreekt mij dus helaas niet aan.

      Hartelijke groet,
      Onno Ruiter

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network