Calamiteit mag geen crisis worden

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: RuiterO
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 199.00
  • Datum start : 27-11-2012 15:36
  • Datum einde : 27-12-2012 15:34
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 16
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zijn opzoek naar een bedrijfsnaam, logo, huisstijl (visitekaartjes, briefpapier etc) en een stijl/ontwerp voor een website.

De bedrijfsnaam mag (voorlopig even) van alles zijn, voorkeur voor zichtbare relatie met bedrijfsactiviteiten, of in naam of in logo.

Graag jullie creatiev input! 360 graden rondkijken binnen de wereld van crisis. Steek elkaar aan met kreten en ideeen. Wij zijn benieuwd!

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn een bedrijf (in oprichting) dat voorziet in tactische en strategische opleiding en training voor crisismanagement teams.

Voor onze opleidingen en trainingen gebruiken wij:

Defensiekennis;
Als oud-officieren maken wij gebruik van onze defensiekennis en methoden bij het trainen van leiderschap bij crisismanagement.
(Defensie traint frequent en regelmatig haar commandanten en stafmedewerkers met beproefde trainingsmethoden en simulatie om hen voor te bereiden op de praktijk).

Simulatie;
Grote rampenoefeningen kunnen, naast praktijk oefeningen, met behulp van simulatie, worden getraind. Dit is effectiever, goedkoper en kan veel frequenter. De uitvoerende hulpverleners worden gesimuleerd en zijn dus niet nodig tijdens het oefenen. Qua kosten, planning en mankracht ligt hier een aanzienlijk lagere investering.

Kennis;
Basis voor onze trainingen is de kracht van complementaire kennis. We gebruiken de kennis van ervaren crisismanagers van defensie, politie, civiele hulpdiensten en bedrijven. Ook zetten we kennis in van leveranciers van gespecialiseerde simulatiesoftware en professionals op alle gerelateerde gebieden.

Scenario’s;
Een maatwerk scenario gecombineerd met simulatie geeft een levensechte beleving van het uitvoeren van een echte crisissituatie. Een scenario is steeds makkelijk aan te passen om specifieke doelen intensiever te trainen. Het tijdens de training geleerde of juist nog niet geleerde, kan direct in volgende of nog dezelfde training worden geïntegreerd. Door de hogere frequentie kan een crisisbestuur in kortere tijd naar een beter beheersingsniveau komen. Regelmatig herhalen draagt bij aan het verbeteren van het anticipatie op crisissituaties.

Doelgroep:

Locale overheid; Gemeentelijke beleidsteam (GBT)
Regionale overheid; Regionaal beleidseam (RBT),
Nationale overheid; Interdepartementaal beleidsteam (IBT) en ministeriële beleidsteam (MBT).

Crisismanagement teams van grote bedrijven waarbij een crisis vergaande gevolgen heeft (bijv. Shell, Schiphol, Haven van Rotterdam)

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Creator
  • Logo # 150187 voor Calamiteit mag geen crisis worden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Creator:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn deelname aan de door u uitgeschreven wedstrijd. Ik ben gekomen op C24, dat staat voor crisis 24. 24 uurs dreiging én alertheid. De hartslag in het logo komt weer tot rust zoals u ziet, iets dat uw klanten zullen ambiëren. Ik kijk uit naar uw reactie.

      mvrgr Ted

    2. RuiterO zegt :

      Beste Ted,

      Dank voor je inzending en sorry voor mijn late reactie.

      Wat ik waardeer is dat je je, als één van de weinige, verdiept hebt in crisismanagement.
      Ik heb de naam C24 lang laten bezinken. Echter, het voelt voor mij niet helemaal passend.

      Zelf denk ik meer aan namen als B-prepared of WorseCase. Zou je je creatieve vermogen nogmaals los willen laten op deze twee namen?

      Nog een fijne kerst.

      Hartelijke groet,
      Onno Ruiter

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network