Green Label Products

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: ejdejonge
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 260.00
  • Datum start : 27-01-2012 11:13
  • Datum einde : 06-02-2012 11:08
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,aiPDF
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 34
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Behoefte: Logo + huisstijl + briefpapier

Trefwoorden: zakelijkheid, degelijkheid, kwaliteit en klasse; maar ook vernieuwend en duurzaamheid

Bedrijfsomschrijving:

Green Label Products is een bedrijf welke leverancier is van duurzame bouwmaterialen aan de bouwwereld (bv aannemers, bouw-groothandels, dakkapellen-bouwers, bouwmarkten)
GLP wil nadrukkelijk onder de aandacht brengen dat bouwen met de bouwmaterialen van GLP duurzaam is en tijdens de bouw geld bespaart vanwege veel minder arbeidsuren door bouwvakkers en een korte bouwtijd en die een zeer energie-zuinige woning oplevert.
De normen voor energie zuinige woningen worden steeds strenger en het klassieke bouwen met beton, kalkzandsteen gecombineerd met een standaarddak voldoet niet meer aan de regels, tenzij men muren, wanden en daken maakt van 60 centimeter dik.
De bouwondernemingen in Nederland realiseren zich dit langzamerhand ook en zoeken naar een kwalitatieve, degelijke maar ook prijs-gunstige oplossing. Onze bouwmaterialen zijn deze oplossing.
De bouwmaterialen van GLP zijn schoon, licht en enorm energie-zuinig.



Doelgroep:

Doelgroep:
Iedereen die een actieve of beïnvloedende rol speelt in de bouwwereld.
Onder andere: aannemers, architecten, dakkapel-bouwers, politici, ambtenaren van bouw en woning-toezicht, beleidsmakers.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Lentegroene kleuren (fris, zuiver, lente is symbool van ontluiken nieuw leven). Aangezien het om nieuwe producten gaat dient het logo kwaliteit en degelijkheid uit te stralen. Verder moet het beeld oproepen dat de producten van GLP de toekomst zijn en dat mensen die ermee werken succesvol zijn en hebben nagedacht (spullen die je graag wilt gebruiken). Of omgekeerd als niet met de producten van GLP werkt ben je een beetje achterhaald in je denken en bedrijfsvoering en ook een beetje dommig (denk aan iemand die geen smartphone heeft maar nog werkt met een ouderwetse Nokia toetsentelefoon, de telefoon doet het nog maar je kan er eigenlijk niet meer mee gezien worden).

buzzo12
  • Logo # 62786 voor Green Label Products wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer buzzo12:

      Beste Jan,
      hierbij mijn voorstel. Logo/ beeldmerk is krachtig door eenvoud (niet teveel 'toeters en bellen'). Beeldmerk is gecombineerd met een strak, zakelijk lettertype. Huis-beeldmerk is voorzien van de letters G(reen) en L(abel)...een leuk detail. Kleur groen spreekt voor zich; grijs vanwege de associatie met zakelijk, degelijk maar tevens met de (bouw)markt die jullie bewerken. Combinatie van 'eco'groen met grijs past naar mijn idee erg goed bij jullie branche.
      Uiteraard is e.e.a. verder aan te passen en uit te werken. Hoor het graag bij vragen. Met vriendelijke groet, Jeffrey van der Lugt

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 62770 voor Green Label Products wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer buzzo12:

      Hallo Jan, hierbij een aanvulling op mijn eerdere inzending. Het beeldmerk/ logo in een hogere resolutie. Voor het huisstijl-overzicht verwijs ik naar mijn vorige inzending. Met vr. gr. Jeffrey van der Lugt

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network