Ontwerp een logo voor het watereducatie project Jongleren Waterbeheren!

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: eelkovd
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 250.00
  • Datum start : 06-12-2011 14:12
  • Datum einde : 12-12-2011 13:52
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,EPS, GIF
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 29
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een sterk beeldmerk rondom een gezamenlijk project rondom watereducatie

Kernwoorden:

1. Water
2. Educatie
3. Natuur

Bedrijfsomschrijving:

Jongleren Waterbeheren

Jongleren Waterbeheren is een gezamenlijk educatieproject waar verschillende partijen aan deelnemen. Dat zijn de noordelijke waterschappen, provincies, het IVN, Natuur Milieu Overijssel en Sportvisserij Oost Nederland.

Verklaring term Jongleren:
De ontwikkeling en uitvoering van toekomstgericht (water)beleid vraagt om (bestuurlijke) flexibiliteit,
waarbij communicatie met belanghebbenden steeds belangrijker wordt, teneinde maatschappelijke
draagvlak te verkrijgen. De inzet van NME activiteiten daarbij, als beleidsinstrument om
voor maatschappelijk draagvlak voor waterbeleid, vraagt om voortdurende oefening
en geduld. Net als bij jongleren…

Verklaring term waterbeheer:
Het Nederlandse waterbeheer heeft eeuwenlang in het teken gestaan van het wassende water
beheersen, zoals wierden en dijken bouwen, kwelders en polders aanleggen en het
optimaliseren van de waterhuishouding tijdens de ruilverkavelingen. Alhoewel het maar één letter verschilt, is water beheren een wereld van verschil. Vanwege klimaatverandering en bodemdaling is water meer en
meer een ordenend principe binnen de invulling van de Nederlandse ruimte. Daarbij dienen wonen,
werken en recreëren in balans te zijn, waarbij het watersysteem aan de ene kant bescherming biedt aan
de leefomgeving, en tegelijkertijd het watersysteem zelf ook beschermd wordt voor negatieve invloeden
vanuit die omgeving. En die balans vraagt om voldoende draagvlak en betrokkenheid.

Zie verschillende websites voor meer informatie over een aantal deelnemende partijen:

www.ivn.nl/drenthe
www.vissen.nl
www.veltenvecht.nl
www.noorderzijlvest.nl
www.drenthe.nl
www.sportvisserijoostnederland.nl

In eerste instantie is het project gericht op de basis- en middelbare scholen.

De ambitie is de doelgroep jeugd en jongeren bewust te maken van/te leren over het belang van adequaat waterbeheer en de maatschappelijke (en bestuurlijke) keuzes die daarbij horen.

Doelstellingen
Een aantal doelstellingen voor het project Jongleren Waterbeheren

1. Wateroverheden (provincies, gemeenten en waterschappen) creëren structurele mogelijkheden voor betrokkenheid en jongerenparticipatie bij de ontwikkeling en uitvoering van (duurzaam) waterbeleid;

2. Wateroverheden (waterschappen, gemeenten en provincies) creëren aantrekkelijke mogelijkheden voor zogenoemde arbeidsmarktcommunicatie richting toekomstige studenten/werknemers;

3. Leerlingen uit basis- en voortgezet onderwijs in Groningen, Drenthe en Overijssel (en leerkrachten/ docenten) bewustmaken van het belang van adequaat waterbeheer voor een veilige, gezonde en aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving;

4. Leerkrachten en docenten dermate ‘toerusten’ (zowel inhoudelijk als facilitair) dat zij spetterende watereducatieve activiteiten met en voor hun leerlingen kunnen verzorgen;

Voor meer achtergrond informatie over een tweetal deelprojecten zie de bijlage!

Doelgroep:

De burger in het algemeen

Kleuren, favoriete logo's, must haves

1. Het gaat om watereducatie en een koppeling tussen waterkwaliteit, natuur, vissen en water. Blauw en Groen zijn hierbij mooie kleuren

2. Modern

3. Eigen beeldmerk

4. Eyecatcher

5. Tijdloos

6. Strak

7. Het logo moet goed kopieerbaar zijn

Angel
  • Logo # 46597 voor Ontwerp een logo voor het watereducatie project Jongleren Waterbeheren!  wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Angel:

      zie volgende bijdrage en comment onder

    2. Angel zegt

      Simpel, strak, jong, groen, blauw, kopieerbaar, vooral herkenbaar, niet te veel kleine friemeltjes, water springt naar voren.

      Groene handen trachten de druppel te beheersen, natuur in vorm van vis kijkt toe....vis / natuur is niet door ons gevangen, of omhoog gesmeten...vis / natuur kan nog reactie geven

      tekst. WATER dominant aanwezig met speels jongleren en beheren erbij. incl. logo weer balans.

    3. Angel zegt

      aanvullende toelichting..gisteren weinig tijd voor duidelijke toelichting:

      gekozen voor vorm druppel / oer-vorm, start, druppel die overloopt.
      Water dominant aanwezig: gevaar van water, behoefte aan water, behoefte aan actie, behoefte om kennis te vergaren, waarom kiezen overheden en dergelijke voor een bepaalde aanpak, levensbehoefte water.

      Handen, groen: beheersbaar maken van water met kennis van natuur.

      kleurstelling of logo uberhaupt kan altijd nog aangepast worden, maar kort tijd ivm aflopen wedstrijd

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 46460 voor Ontwerp een logo voor het watereducatie project Jongleren Waterbeheren!  wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Angel:

      bij deze 1 van mijn ideeën, jammer dat ik zo laat achter deze wedstrijd kwam.

    2. Angel zegt

      Eenvoud staat voorop.....lijnart dus kopie verkleinen of vergroten geen probleem
      Meer speels logo dan gewichtig...(lerende jongeren)
      Jongleren met de druppels water om het hoofdje heen
      Bij verkleining komt het hoofdje sterker naar voren.
      tot Pictogram verkleining mogelijk
      tekst kleuren:
      - JONG WATER = jeugd
      - LEREN BEHEREN = spreekt voor zich

      Logo is compact, gemakkelijk overal toe te passen, snel herkenbaar, lijntekening, geen gezeur met rasters gewoon pats boem. standaard 2 kleurendruk (zonder hyves.facebook, twitter...deze alleen als voorbeeld geplaatst voor eigen pictogram)

    3. Angel zegt

      hoop nog tijd te hebben voor ander concept

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network