Stichting Onder Anderen
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Algemeen uitgangspunt voor de Stichting is dat iedereen in de samenleving belangrijk is. De Stichting wil daarom de gelijkwaardigheid van groeperingen in de samenleving bevorderen, met name van die groeperingen die vanwege beperkingen van fysieke en/of psychische aard niet altijd voor zichzelf kunnen opkomen.
De Stichting wil dit bereiken door middel van de volgende doelstellingen:
- Het bevorderen van de integratie van de doelgroep in de maatschappij
- Het bevorderen van de participatie van de doelgroep in de maatschappij
- Het verbeteren van de zelfredzaamheid van de doelgroep
- Het vergroten van de koopkracht voor de doelgroep
- Het bevorderen van Verantwoord Maatschappelijk Ondernemen specifiek met betrekking tot de doelgroep
- Het anti-stigmatiseren van de doelgroep
- Het betrekken van onderwijsinstellingen bij de realisatie van bovengenoemde doelstellingen
De Stichting wil deze doelstellingen bereiken door:
- Het uitgeven van een kortingskaart
- Aan marktpartijen training geven in dienstverlening aan de doelgroep
- Het faciliteren bij het afstemmen van voorzieningen op en het wegnemen van fysieke drempels ten behoeve van dienstverlening aan de doelgroep
- Professionele ondersteuning bij de aanvraag van subsidie voor marktpartijen
- Professionele hulp bij het doen van belastingaangifte
- Arbeidsbemiddeling
- Het opzetten van projecten ter bevordering van deelname van de doelgroep aan het reguliere onderwijs in samenwerking met educatieve instellingen
- Andere activiteiten die tot realisatie van de doelstellingen leiden
De Stichting sluit niet uit zich ook op andere doelgroepen met een soortgelijke problematiek te willen richten.
Doelgroep:
de Stichting Onder Anderen richt zich in eerste instantie op mensen met een geestelijke en/of lichamelijke beperking die in het dagelijks leven verzorging en begeleiding nodig hebben.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kleuren moeten in elk geval krachtig zijn (mogelijk iets met paars?). Belangrijk is dat er in het logo mensen/gestaltes/profielen van mensen of zoiets dergelijks voorkomen.
Wij hebben als vast lettertype gekozen voor Times New Roman.
Hein
-
-
Toelichting van de designer Hein:
Beste Garland,
Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden maar toch zo dat er alles mee mogelijk, alle kleuren etc. -
garland zegt :
Beste Hein,
Beste leuk bedacht, maar op de een of andere manier wekt het bij ons de indruk van een andere campagne tegen roken of drinken. Wij willen de volgende associatie wekken: Speels maar toch serieus en krachtig.
Bedankt!
Lizzy -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-