BESTAAND THEATER KRIJGT EEN NIEUWE EIGENAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: Theatertainment
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 249.00
- Datum start : 03-10-2013 16:29
- Datum einde : 13-10-2013 16:26
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 74
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Sinds kort zijn wij de nieuwe exploitant van de zaal. Daarom willen we de bestaand look & feel volledig vernieuwen waardoor we zowel bedrijven, gezelschappen en artiesten aantrekken die deze zaal wensen te huren.
Merknaam voor logo: THEATER ELCKERLYC (Het woord ‘theater’ maakt deel uit van de merknaam, maar mag ondergeschikt worden weergegeven.)
Slogan (al dan niet verwerken in logo): “We beleven het samen”. (Slogan is nog niet bindend, maar zal nooit langer zijn dan 4 of 5 woorden.)
Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.
Bedrijfsomschrijving:
In het theater staan er regelmatig kwalitatieve, populaire producties, zoals komedies, Studio 100 shows, concerten, enz… We werken hiervoor telkens samen met professionele productiehuizen en impresariaten. We willen deze zaal verder uitbouwen tot een receptief theater waar allerhande producties een thuis vinden en zich kunnen vereenzelvigen met de nieuwe look & feel.
Doelgroep:
Met het logo van het theater trekken we een gevarieerd publiek aan tussen 9 en 99 jaar. Maar het logo dient ook potentiele huurders van de zaal aan te trekken. We mikken hiervoor ook op bedrijven voor seminaries en andere bijeenkomsten.
Het publiek bestaat uit arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.
Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.
Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.
Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo, dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen.
Het logo dient ook neutraal te zijn en moet kunnen dienen bij elk soort voorstelling. Dus geen traditionele iconen verwerken zoals ‘lachend en wenend masker’.
Tjeerd van der Velde vormgeving
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Hierbij de aanpassing, om het logo het juiste gewicht te geven qua beeld en merknaam, heb ik het woord theater optisch gecentreerd en ondersteund met lijnen.
Alles is nog mogelijk met aanpassen naar wens, qua kleur, details, etc..
Ik hoop u met het ontwerp te kunnen inspireren,
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
En een derde versie, net als de 2e versie met rooie loper, om de bezoeker / huurder welkom te heten en ze het gevoel te geven dat het om hun gaat.
-
Theatertainment zegt :
Vraagje? Kan je de gevel van de zaal rechts plaatsen met daarnaast de kerk en de naam dan rechts centreren tegen de linkerkant van de gevel? Dan tonen we de kerk als herkenningspunt maar kleeft de zaalgevel tegen de naam wat dan weer meer een eenheid vormt.
Bedankt alvast.
Dirk -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
En een 2e versie...
-
Theatertainment zegt :
Misschien dienen we ons toch te beperken tot de gevel van de Elckerlyc en de kerk. Het gebouw links van de zaal zal hoogstwaarschijnlijk veranderen binnenkort.
Dirk -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Bedankt voor uw uitnodiging, hierbij mijn deelname. De visie achter het logo komt vanuit het bedenken van een uniek beeld, dat herkenbaar is als "theater Elckerlijc". Na enig onderzoek kwam ik erachter dat het pand naast een majesteuze kerk staat, en zelf ook een iconisch pand bezit. Vandaar deze richting.
Ik hoop u te inspireren met deze ontwerpen!
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Theatertainment zegt :
Beste Tjeerd,
Het is een SUPER leuke vondst om de gevel en de kerk te verwerken als herkenbaarheid in het logo! Meesterlijk gedaan ook. We overleggen intern of we deze piste willen doortrekken in de huisstijl en komen hier dan snel op terug.
Dirk -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-