Creatieve huisstijl voor Creative Lighting

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Christiaan Vooren
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 400.00
  • Datum start : 03-02-2011 18:02
  • Datum einde : 20-02-2011 18:07
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,PDF
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 52
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Logo, een logo dat onze dynamiek, passie en creativiteit uitstraalt, maar tegelijkertijd ook zakelijk en professioneel overkomt, maar ook weer informeel. Een mooie combinatie tussen deze eisen. Het moet onder andere goed passen binnen onze bestaande website (de blauwe kleur in de icoontjes op website moet terugkomen in het logo) Inspirerende logo's: RFI Pyro Events (www.pyro-events.nl) en Mindshare (www.mindshare.nl)

Het logo kan in 2 versies uitgevoerd worden (1 voor gedrukte media & 1 voor digitale media) Een eis is ook dat het logo uniek is en ook als avatar zonder tekst te gebruiken is.



Visitekaartje, het visitekaartje is ontzettend belangrijk. Het visitekaartje moet uniek en creatief zijn, het moet impact hebben zodat het niet vergeten wordt. Het blijft immers het kaartje met de gegevens van ons bedrijf. Het moet, net als het logo, onze dynamiek, passie en creativiteit uitstralen, maar tegelijkertijd ook zakelijk en professioneel overkomen. En het ontwerp moet ook goed binnen de rest van de huisstijl passen.

Het ontwerp moet enkelzijdig ivm de specificaties vanuit de drukkerij: http://www.printcarrier.com/nl/category-20754/4-0-kleurig-%28eenzijdig%29.html



Briefpapier, het briefpapier zou ik graag willen zien in dezelfde stijl als de website (www.creativelighting.nl) dus boven en onder een zwart/grijze balk (zelfde kleur, maar dat spreekt voorzich), om zo alles overkoepelend te maken. Zoals elk briefpapier moet het de standaard gegevens bevatten (Adres, Contactgegevens, Website, KVK, BTW en Rekeningnummer) Als het kan zou ik het briefpapier ook gebruiken om mijn facturen, offertes en leveringsbonnen te printen.

In de bijlage is onze opmaak te vinden van een leveringsbon, die weer gelijk is aan de opmaak van de facturen en offertes. Een kleine toelichting: waar nu onze bedrijfsnaam staat, wordt vervangen door de zwart/grijze balk met het logo. De contactgegevens onderaan worden vervangen door een zwart/grijze balk met onze contactgegevens. Het idee is dat ik dan bij het printen dit niet meer hoef te printen aangezien dit al aanwezig is op het papier.

Specificaties vanuit de drukker: http://www.printcarrier.com/nl/category-13770/4-0-kleurig-%28eenzijdig%29.html



Enveloppen, ook bij de enveloppen weer, overkoepelend met de rest van de huisstijl. Daarnaast hoeven de enveloppen geen raamvenster te hebben. De adressen worden direct op de envelop geprint.

Specificaties vanuit de drukker: http://www.printcarrier.com/nl/category-20244/Envelop-C5-zonder-venster-4-0-bedrukt-22,9cm-x-16,2cm.html



Banner, een reeks pakkende banners (3x) voor onze site (www.creativelighting.nl, ter vervanging van de huidige foto met bedrijfsnaam, zoals te zien op de homepage.
De bestanden moeten onze creativiteit, dynamiek en unieke benadering benadrukken. Voorderest zijn er geen beperkingen, het moet alleen z'n werk doen. Verzin er eventueel een leuke slogan bij. Dit onderdeel is om te kijken of je een vervolgopdracht qua promotie aankunt en dat je in dezelfde gedachtestroom zit als wij.



Powerpoint-template, daarnaast zou ik graag een powerpoint templete krijgen, wat als achtergrond kan dienen voor onze projectpresentaties. Graag 2 sheets, een openingssheet, daarna een een vervolg sheet, waarbij ik voldoende tekst en afbeeldingen kan toevoegen. Ook hierbij zit een overkoepelende factor en moet de achtergrond niet afleiden, maar deze moet de presentatie wel ondersteunen.



De ontwerper van het winnende ontwerp zal naast deze beloning, ook vervolg opdrachten krijgen, we willen elk jaar een presentje sturen naar onze relaties, natuurlijk moet hier een pakkend design-kaartje bijzitten. Daarnaast willen we naarmate het bedrijf groter wordt ook een inspirerende folder uitgeven. En bij onze diensten zit ook dat we design ontwerpen voor podia, wie weet wordt jij onderdeel van ons team. Maar dit voor later.

Daarnaast zou ik het graag achteraf met de designer compleet willen maken, dwz alle gegevens invullen en dat ik alles als hoogwaardige PDF aangeleverd krijg.

Bedrijfsomschrijving:

Wie we zijn

Wij zijn Creative Lighting. Een bureau waar u terecht kunt voor al uw audiovisuele wensen. Wij zorgen dat uw droom werkelijkheid wordt. En dit doen wij met onze mensen, wij werken zo aan mooie projecten voor onze opdrachtgevers. Onze enthousiaste mensen zijn persoonlijk betrokken bij het resultaat en werken met passie aan elke unieke opdracht.

Wij willen altijd op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen in ons vakgebied. We willen alles weten en begrijpen over nieuwe ontwikkelingen. Maar vooral van onze opdrachtgevers, zodat we met elke opdracht een unieke en creatieve oplossing kunnen bieden die bij u past.



Wat we doen

Creative Lighting is uw partner voor de complete technische realisatie van uw evenement. Uit ons brede aanbod van lokale en nationale bedrijven, zoeken we altijd samen met onze opdrachtgevers naar een creatieve oplossing met een passende dienstverlening. En dit alles altijd met een vastberaden focus op kwaliteit, gedreven door onze enthousiaste medewerkers.

We ontwerpen, plannen, creëren en we voeren uit, dat zijn onze diensten. Wat we beloven voeren we uit, wat we weten delen we en wat we nog niet weten leren we. Wij bieden een dienstverlening die zich als een maatpak om de wensen van de opdrachtgever sluit. Het is een kwestie van mentaliteit, uw droom werkelijkheid maken dat is onze passie. De bezoeker van uw event een “experience of a lifetime” geven dat is ons doel. Je verplaatsen in de bezoeker, denken zoals hij denkt, dat zorgt voor unieke ontwerpen die je bijblijven.



Hoe we werken

Creative Lighting is uw partner voor de complete technische realisatie van uw evenement. Uit ons brede aanbod van lokale en nationale bedrijven, zoeken we altijd samen met onze opdrachtgevers naar een creatieve oplossing met een passende dienstverlening. En dit alles altijd met een vastberaden focus op kwaliteit, gedreven door onze enthousiaste medewerkers.

We ontwerpen, plannen, creëren en we voeren uit, dat zijn onze diensten. Wat we beloven voeren we uit, wat we weten delen we en wat we nog niet weten leren we. Wij bieden een dienstverlening die zich als een maatpak om de wensen van de opdrachtgever sluit. Het is een kwestie van mentaliteit, uw droom werkelijkheid maken dat is onze passie. De bezoeker van uw event een “experience of a lifetime” geven dat is ons doel. Je verplaatsen in de bezoeker, denken zoals hij denkt, dat zorgt voor unieke ontwerpen die je bijblijven.



Meer informatie over ons is te vinden op: www.creativelighting.nl

Doelgroep:

Onze doelgroep

Creative Lighting is breed georiënteerd. We bieden onze diensten aan aan iedereen die een unieke benadering fijn vindt en een kwalitatief ontwerp, dat impact heeft op de bezoeker, als eindresultaat wil.

Wij doen onder andere beurzen, tijdelijke belichting van gebouwen en terrein, evenementen, de visuele ondersteuning van verschillende bands, etc. In onze diensten maken we gebruik van kwalitatief materiaal en voldoen altijd aan de behoeftes van de opdrachtgever. Hun droom is onze uitdaging.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Must:
Creatief en origineel
Zakelijk, maar ook dynamisch
Niet te kinderlijk
Het moet een uitdaging zijn voor de ontwerper

HBGV
  • Logo & Huisstijl # 13552 voor Creatieve huisstijl voor Creative Lighting wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Bij deze een preview van het visitekaartje
      om een indruk te krijgen van de transparantie.
      Zoals u ziet heb ik toch gekozen voor een strakke opzet zonder patroon dan komt het logo beter tot
      zijn recht.

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 13548 voor Creatieve huisstijl voor Creative Lighting wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Bij deze de nieuwe presentatie van de huisstijl waarin het een en ander is aangepast. Geef je me nog het formaat van de templates en de banners?

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 13019 voor Creatieve huisstijl voor Creative Lighting wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Beste Christiaan,

      Bij deze mijn voorstel voor de huisstijl.

      De banners en de powerpoint templates volgen nog welk formaat wil je deze hebben?

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    2. HBGV zegt

      Beste Christiaan,

      Bij deze een toelichting op de huisstijl in het beeldmerk zit oneindige lijn (triskel) dat wil ik ook met het opgebouwde patroon verduidelijken.

      Ik zag dat jullie voor een transparant materiaal hebben gekozen voor jullie visitekaartje, daar komt dit patroon natuurlijk heel sterk tot uiting, omdat het patroon als de zon erop schijnt wordt versterkt, door de schaduw, die op een ander voorwerp valt.

      Verder heb ik het geheel strak en zakelijk gehouden.

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    3. Christiaan Vooren zegt :

      Heey Tijs,

      Dankjewel voor de inzending. Ziet er goed uit.
      De bovenkant van je visite kaartje vind ik echt cool bedacht! Maar ik vraag me al of dit haalbaar is, misschien dat het patroon daar wat dikker voor moet.

      Daarnaast vind ik het patroon boven het briefpapier niets. Het doet me daar teveel denken aan bloemen.

      Op de enveloppe moeten ook de grijze balken terug te vinden zijn.

      Ehm, voor de afmetingen ga ik je snel terug dingesen. Moet dit even opvragen.

      MVG

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 12831 voor Creatieve huisstijl voor Creative Lighting wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Bij deze mijn 3D variant met de glow.

      Ook heb ik een opzet gemaakt voor een patroon op basis van het beeldmerk dit kan eventueel bruikbaar
      zijn voor uw huisstijl.

      Met vriendelijke groet,
      Tijs

    2. HBGV zegt

      Beste opdrachtgever,

      Ik zag dat duncan Baumbach in uw ogen de juiste richting heeft gekozen. Ik wil u alleen waarschuwen dat een huisstijl niet te veel aanwezig moet zijn betreft de corporate achtergrond wat u ook vermeld in briefing voor de powerpoint presentatie.

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    3. Christiaan Vooren zegt :

      Heey Thijs,

      Hartstikke bedankt voor je opmerking ;)

      Jij en Duncan zijn op dit moment favoriet bij mij.
      Ik vind jouw logo, zonder 3D toch beter dan met 3D.

      En ik zie graag hoe je de huisstijl zou ontwerpen.

      MVG

    4. HBGV zegt

      Beste Christiaan,

      Mag ik weten waarom je voor een enkelzijdig visitekaartje kiest?
      Dubbelzijdig staat in mijn ogen veel professioneler en kost meestal niet heel veel meer..

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    5. Christiaan Vooren zegt :

      Heey Tijs,

      Het ontwerp moet enkelzijdig ivm de specificaties vanuit de drukkerij: http://www.printcarrier.com/nl/category-20754/4-0-kleurig-%28eenzijdig%29.html

      Check hun website even, dan zie je waarom ;) Komt door het materiaal dat gebruikt wordt voor het visitekaartje.

      MVG

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 12744 voor Creatieve huisstijl voor Creative Lighting wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Bedankt voor het commentaar ik zal er straks
      ook een maken met een gloed.

      Ik heb wel alvast een 3D versie gemaakt met schijnwerpers de punten weggehaald en de
      kleuren aangepast.

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    2. Christiaan Vooren zegt :

      Heey Thijs,

      Die schijnwerpers komen mij als Drive-inboer over.
      Zou je het eerste ontwerp aan kunnen houden, wel met de aanpassingen van kleur.

      Maar zou je dat eerste ontwerp alleen een, hoe zeg je dat, bolling kunnen geven zodat het lijk alsof het midden wat hoger ligt.

      Graag zie ik dit en de gloed terug in je nieuwe ontwerp.

      Nogmaals je bent goed bezig.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 12742 voor Creatieve huisstijl voor Creative Lighting wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Beste opdrachtgever,

      Allereerst mijn complimenten voor de briefing.
      Helemaal helder!

      Bij deze mijn eerste voorstel voor uw logo.

      Het lettertype komt geheel van eigen hand om de unieke touch eraan te geven.

      Het icoon is een samensmelting van kleuren maar door jullie creatieve inzicht weten jullie hier andere kleuren uit te halen als normaliter.

      Als toevoeging om de consument duidelijk te maken waar hij bij jullie o.a. voor terecht kan en om het creatieve nog eens naar voren te halen heb ik 3 punten (letterlijk en figuurlijk) neergezet.

      Met vriendelijke groet,
      Tijs van den Borst

    2. Christiaan Vooren zegt :

      Heey Thijs,

      Ziet er cool uit! Alleen de kleuren mogen iets feller, niet te veel maar iets. En probeer om het logo iets van een 3D gloed mee te geven. Bekijk de facebook knopjes op de website goed ;) www.creativelighting.nl

      MVG

    3. Christiaan Vooren zegt :

      Heey Thijs,

      Nog even een opmerking...
      De 3 aspecten hoeven niet in het logo verwerkt te worden. deze kunnen later wel verwerkt worden in de 3 banners.

      MVG

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network