de wereld van ...

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: puertodemogan374
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 449.00
  • Datum start : 25-07-2013 17:20
  • Datum einde : 18-08-2013 17:19
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 65
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

een jonge uitstraling. we zijn een marktonderzoekbureau dat werkt volgens een netwerk principe. we brengen in kaart wat een naam, term, logo, kleur, foto, etc. betekent. we rekenen af met het saaie imago van marktonderzoek. 'De wereld van...' is spannend en uitdagend, bovendien snel en betaalbaar, we staan voor no-nonsense (wel wetenschappelijk) we brengen de betekenisstructuur van stimuli in kaart. daarvoor gebruiken we neurowetenschappelijke tools (zoals de hersenen werken zonder fmri scans) die we zelf hebben ontwikkeld. we doen het online. we hebben meer dan 20 jaar ervaring, zijn enthousiast en gaan voor succes! We willen als zodanig ook overkomen.

Bedrijfsomschrijving:

'De Wereld van ...' is een marktonderzoekbureau dat met jonge afgestudeerde psychologen onder aansporing van enkele oude rotten de betekenisstructuur van een stimulus (bijvoorbeeld een naam, term, foto, etc.) in kaart brengt. wat beleeft men het woord, het logo, de term, de foto? is dat positief of negatief? waarom is dat? is het woord, de naam, logo, term of foto te gebruiken? tot waar gaat de 'rek' van deze zaken? zijn er negatieve ondertonen? etc. Dit alles om de communicatieve inspanningen van de opdrachtgever tot een minimum te beperken. Veel onderzoek vindt plaats online onder eigen bestanden. Het bedrijf heet: 'De wereld van ...' De opdrachtgever geeft hetgeen waarover hij meer wil weten bijv. de naam XX dan volgt het onderzoek met vergaande adviezen over 'de wereld van XX'.

Doelgroep:

consumenten maar in principe iedereen die als gebruiker of medewerker met een bepaalde naam, term, logo, slogan, foto, etc. wordt geconfronteerd.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

helemaal vrij; voorkeur gaat uit naar fris, modern, gestoeld op wetenschap en nieuwe inzichten. licht en makkelijk toegankelijk.

Dutch Fellow
  • Logo & Huisstijl # 237412 voor de wereld van ... wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Beste contestowner(s),

      Aangezien Dutch Fellow veel energie steekt in zijn online presentaties zouden jullie ons enigszins gerust kunnen stellen ivm. goed overkomen v.d. URL: www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html

      Omdat de ervaring ons inmiddels geleerd heeft dat echt goede concepten altijd een podium vinden, komt het met dit idee sowieso goed echter, nogmaals even een reactie ivm. goed overkomen presentatie wordt zeer gewaardeerd.

      Creatieve groet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu
      Voor De wereld van...: www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html

    2. Creator zegt

      Magnifiek Menno!

    3. Dutch Fellow zegt

      Dank je wel Creator, nou nog even hopen dat de beste mensen een teken van leven geven...

    4. Creator zegt

      Tja das altijd afwachten in dit soort "games" maar heb er goede hoop op. iig succes!

    5. puertodemogan374 zegt :

      Dank je wel voor jullie voortreffelijke werk! Het spreekt ons zeer aan. We willen echter nog de andere ontwerpen vergelijken. Het geabstraheerde beeld vindt geen aansluiting bij de breinwerk wat onze specialiteit is. Dat is jammer. Maar goed je kunt niet alles. met fotografie is een hoop toe te voegen.
      nogmaals mooie presentatie1 Hartelijke groet, leonard

    6. amat zegt

      Prachtige presentatie, Menno. Ben stiekem hartstikke jaloers :)

    7. Dutch Fellow zegt

      Hi guys, Dank je wel voor alle fraaie complimentjes.
      Amat, je hebt zelf zeker ook fraai werk gemaakt en de juiste skills om een goed ontwerper te worden / zijn.
      Leonard, ik begrijp jouw feedback echter, ben ik ook van mening dat dit logo concept zo de spijker op zijn kop slaat (zeker na het lezen van de briefing) en maak tevens de kanttekening dat logo's vooral als functie hebben om een bedrijf herkenbaarheid te geven dus keep it simple! Kijk maar eens naar bijv. Apple, KLM, Shell, Albert Heijn, enzovoorts. Allemaal zeer eenvoudige beeldmerken, strakke lijnen, eenvoudige vormen die deze herkenbaarheid maximaal ondersteunen.

      Daarnaast biedt de opzet van individuele werelden voldoende spanning om op door te borduren.
      Als ik eraan toekom zal ik nog eens even door de beeldbank bladeren om wat visuals van denkende mensen / brains te selecteren. Mocht er materiaal tussen zitten dan laat ik het je weten.

      Creatieve groet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu
      Voor de wereld van...: www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html

    8. Dutch Fellow zegt

      Beste Leonard,

      Het door jouw gestuurde mailtje (via brandsupply mailbox) kan ik helaas niet openen. Vandaar mijn verzoek het naar mijn mailbox Dutch Fellow te sturen, hello@dutchfellow.eu

      Ik zal dit mailtje ook even richting de crew van brandsupply sturen, in de hoop dat zij dit euvel kunnen verhelpen.

      Ook heb ik nog even in de beeldbank gesnuffeld en heb meerdere geschikte beelden van denkers / hersenactiviteit / enz. Op mijn website staat onderin alvast een voorbeeldje.

      Tot slot, ondanks dat het zo langzamerhand begint te wennen, is de eerste copy cat alweer gesignaleerd.
      Hoe bizar ook, dat jatwerk went inmiddels ook al een beetje wat ik echter nog steeds niet snap is waarom je juist het leukste onderdeel van het ontwerp proces om zeep gaat helpen door andermans concept / ontwerp te jatten. Misschien moet ik maar stoppen met dit te willen begrijpen...

      Creatieve groet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu
      Voor de wereld van...: www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html

    9. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 237229 voor de wereld van ... wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Beste initiatiefnemers ‘De wereld van...’,

      Inmiddels is de eerste upload van jullie nieuwe huisstijl gedaan en kunnen wij niet anders schrijven dat, ondanks slechts een tussenstand eerste helft, wij razend enthousiast zijn.

      Natuurlijk hopen wij dat jullie deze mening met ons delen en verwijzen voor een sneak preview naar de volgende verborgen URL: www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html

      In de titel van de presentatie zit een link (oranje laden) met aanvullende informatie omtrent deze nieuwe huisstijl (opgemaakt in ‘De wereld van...’ stijl). Wij verwachten eind v.d. middag / begin v.d. nogmaals een nieuwe upload te maken evenals morgen middag. Mochten jullie met vragen zitten, schroom niet om deze te stellen.

      Creatieve groet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu
      Voor De wereld van...: www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html

    2. Dutch Fellow zegt

      Beste initiatiefnemers ‘De wereld van...’,
      Wij zijn benieuwd wat jullie tot zover van ons ontwerp vinden en of de presentatie (www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html) op de dutch fellow site goed overkomt?

      Wij horen graag van jullie.

      Creatieve groet,
      Menno Mulder

    3. puertodemogan374 zegt :

      Het ziet er heel mooi uit. Dank voor de mooie en doordachte presentatie. Ook de kleur groen is goed gekozen (naast de mooie fotografie natuurlijk). we gaan het vergelijken met de andere kanshebbers. Dank voor al jullie moeite! hartelijke groet,
      leonard

    4. Dutch Fellow zegt

      Beste Leonard,

      Wij zijn benieuwd of jij / jullie al iets meer kunnen vertellen wanneer er een keuze gemaakt zal zijn.

      Creatieve groet,
      Mennno Mulder

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 236873 voor de wereld van ... wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Beste initiatiefnemers ‘De wereld van...’,

      Zoals eerder al aangegeven hadden jullie onze
      aandacht al weten te onttrekken en hier volgt
      onze eerste uitspatting (concept fase).
      Niet allerdaagse bijzondere projecten zoals die
      van jullie zijn altijd extra feest om voor te werken
      en zijn wij van mening dat z’on origineel project
      een origineel logo verdient...

      Het concept in een notedop.
      Allereerst hebben wij een grafische weergave
      van de wereld gemaakt en deze bewust opgebouwd
      met ‘dots’. Deze zogeheten ‘dots’ zullen naast het
      generale beeldmerk, de basis vormen om alle individuele
      werelden samen te stellen. Wij zijn van mening dat we
      daarmee de spijker precies op z’n kop slaan en volledig
      aansluiten op de briefing (geplaatst Brandsupply).

      Een wereldse presentatie.
      De komende dagen zal er hard worden gewerkt aan een
      online presentatie die wij zullen oploaden (hidden URL) op
      onze eigen website. Zodra wij deze online presentatie afgerond
      hebben volgt er direct een mailtje naar jullie. De reden om via deze weg te werk te gaan heeft vooral te maken met betere opties
      om te voorzien in een totaalbeeld van het logo, stationary en aanvullende items.


      Creatieve groet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu
      Voor De wereld van...: www.dutchfellow.eu/book/dewereldvan....html

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network