Logo en Huisstijl voor Wereldrestaurant PUUR
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Wereldrestaurant PUUR
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 700.00
- Datum start : 25-06-2014 23:21
- Datum einde : 21-07-2014 23:19
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 173
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Wereldrestaurant PUUR is een origineel restaurant dat het beste van vele keukens combineert. In ons restaurant halen wij het beste van keukens bij elkaar en combineren dat in 1 werelds restaurant. Ons logo dient niet te ingewikkeld te zijn maar juist simpel van aard.
Het gebruik van ons logo zal onder andere terug komen op onze borden, bestek, menukaarten en uiteraard onze website.
Bedrijfsomschrijving:
Wereldrestaurant PUUR is een restaurant dat het beste van keukens combineert. In ons restaurant is het de bedoeling dat mensen via een all-inclusive concept zelf kunnen bepalen wat zij eten, hoelang zij eten en hoeveel zij eten. De gast kan dit allemaal via zelfbediening bepalen.
Doelgroep:
Ons restaurant is op alle doelgroepen gericht. Maar voornamelijk jonge gezinnen en grote groepen (van alle leeftijden) zullen onze aandacht hebben.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Op dit moment hebben wij nog geen beslissing genomen over de kleuren die wij in het interieur gaan gebruiken. Wel is het duidelijk dat er geen breed scala aan kleuren zal worden gebruikt. Dit willen wij dus ook niet terug in het logo zien. Bij ons is de eenvoud onze kracht.
Dutch Fellow
-
-
Toelichting van de designer Dutch Fellow:
Beste avonturiers van het wereldrestaurant project,
Zoals beloofd zouden wij gaan passen en meten om toch ook nog
tijd vrij te maken voor jullie te gekke wereldrestaurant concept dus,
zie hier ons startpunt voor PUUR.
Van de afgelopen periode is het ons opgevallen dat opdrachtgevers het
erg kunnen waarderen wanneer wij hen een kijkje in onze 'keuken' gunnen,
vandaar dat wij ons eerste bestand PUUR-startpunt genoemd hebben.
Hiermee houden we het niet alleen bij mooie woorden wanneer het om
transparant werken gaat maar, voegen we daad bij het woord.
PUUR
Zeer sterke naam.
Kort en krachtig.
Makkelijk te onthouden.
Een knipoog naar (h)eerlijk eten.
Fraaie typografische lettercombinatie.
Recht voor z'n raap.
Omdat wij iets van een startpunt moesten maken, hebben wij het volgende
alvast gedaan. Voor PUUR is een eigen (niet bestaand) font ontworpen
(zie dit bestand) waarbij wij vooral een balans tussen design en functie
getracht hebben aan te brengen. Een eigen font is een echte aanrader in
deze vanwege het unieke karakter dat daarmee gewaarborgd wordt.
Uniek, onderscheidend en makkelijk te herkennen zijn voor ons altijd
randvoorwaarden wanneer het over echt goed logo ontwerp gaat.
Skip alle priegel voorstellen (vele details, ingewikkelde curves en
vele ankerpunten) dit gaat namelijk helemaal zijn doel voorbij.
Makkelijk herkenbaar, daar draait het om. Maar ook, kleur onafhankelijk,
makkelijk door te vertalen naar div. varianten en geplaatst op div.
achtergronden.
Een tip in deze is, maak een lijstje met meest succesvolle bedrijven
en zoek daarbij de logo's op via internet. We weten dan zeker dat jullie
ons betoog zullen snappen, zeker na het zien van de Apple, KLM, Shell, ABN,
ING logo's
Nogmaals, deze upload is slechts een startpunt en weet dat wij niet vies
zijn van een potje sparren en onthoud dat de beste producties altijd ontstaan
vanuit team afford en nooit een one-man show zijn.
Word vervolgd,
Menno Mulder
www.dutchfellow.eu -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-