Logo + huisstijl zzp-er werkzaam in twee vakgebieden: trainingsacteren en scenarioschrijven. Trefwoorden; kwaliteit/stijlvol, strak, professioneel en dat alles met een knipoog (humor mag).
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: ptjw08
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 350.00
- Datum start : 02-09-2009 22:17
- Datum einde : 09-09-2009 22:17
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 71
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De trefwoorden in de projectomschrijving zijn richtinggevend. "Strak" staat er bij omdat ik een persoonlijke voorkeur voor strakke ontwerpen heb. Niet te veel (of geen) versieringen.
De humor of de knipoog is wat mij betreft een verbindend element in de twee vakgebieden. Ik besef dat een logo niet gemaakt wordt om te lachen, maar het is wel een middel om aan te spreken.
Mijn kwaliteiten zijn: veel en gevarieerde ervaring (senior), professioneel, aanpassingsvermogen (binnen grenzen bepaalt de klant wat ik lever/speel/schrijf oftewel: ik ben er voor de klant), doordringen tot de kern (niet aan de oppervlakte blijven), flexibiliteit/creatief in oplossingen.
(ik heb ook minpunten, maar die hoeven niet persé in het logo...)
Dan nog: ik wil binnenkort ook een website laten ontwerpen. Het is belangrijk dat het logo en de stijl goed tot hun recht kunnen komen op de site.
En tenslotte: het is wat obligaat, maar ik zou echt graag verrast willen worden door de ontwerpen. Ik heb een beeld en dat heb ik zo goed mogelijk proberen te omschrijven. Ik bied het project aan om met dat beeld als uitgangspunt juist ook een nieuwe invalshoek te krijgen. Waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar belangrijk genoeg voor mij om nog te vermelden.
Bedrijfsomschrijving:
Paul Weijkamp is een zzp-er met twee -verschillende- vakgebieden: trainingsacteren en scenarioschrijven.
Een trainingsacteur is een acteur die ingezet wordt bij allerlei soorten trainingen rond communicatie en gedrag en in assessmentcenters. Je kunt dan denken aan b.v. trainingen waarbij deelnemers geleerd wordt om te gaan met agressie, leidinggevenden in managementtrainingen, financiële experts die getraind worden in b.v. onderhandelingsstrategieën, coachingstrajecten waarin individuele deelnemers de effectiviteit van hun gedrag kunnen vergroten. Kortom: trainingen waarbij mensen nieuwe vaardigheden aangeleerd krijgen op het gebied van communicatie met anderen. De acteur is het 'levend oefenmateriaal'.
In assessmentcenters worden acteurs ingezet om gedrag op te roepen bij bijvoorbeeld kandidaten voor een nieuwe vacature. Het gaat daarbij niet om het aanleren van vaardigheden, maar om het zichtbaar maken van de kwaliteiten en zwakke punten die een kandidaat al in huis heeft.
Een belangrijk onderdeel, naast het spelen van rollen, is het geven van feedback. Feedback die ondersteunend is, uitnodigt tot reflectie en inzicht en een deelnemer/kandidaat verder helpt.
Ik werk als freelancer in zowel de profit- als de non-profitsector. Ik werk zowel voor acteursbureaus als direct voor trainingsbureaus en trainers.
Het tweede vakgebied is dus scenarioschrijven. Het schrijven van scenario's voor film en tv. Deze kant is, zoals dat zo mooi heet, in ontwikkeling (oftewel: tot nu toe nog niets gepresteerd, maar daar gaat verandering in komen.)
Doelgroep:
De doelgroepen zijn dus, net als de 'diensten' die ik aanbied uiteenlopend. Voor het acteren wil ik vooral nieuwe klanten verleiden. Dat zijn individuele trainers en trainingsbureaus. Het is de bedoeling dat ik me meer profileer in juist het kwaliteitssegment. Vandaar dus ook de trefwoorden stijlvol en professioneel.
Voor het scenarioschrijven zijn de doelgroepen producenten en regisseurs van film- en tv-drama.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Ik heb twee favoriete kleuren; blauw en groen (liever niet samen).
Ik heb nogal zitten surfen op het net en gemerkt dat de sites die mij aanspreken vaak zwart als achtergrondkleur hebben. Dat lijkt me voor een logo dan weer minder, maar wie weet.
Ik zou een logo willen zien waarin de naam verwerkt is. Liever niet én een naam én een logo. Maar ook hier geldt: ik laat me graag verrassen.
Zomer Op Zaterdag
-
-
Toelichting van de designer Zomer Op Zaterdag:
Beste Paul,
Ik heb geprobeerd de lach op een niet aller daagse manier toe te passen. Lachende ogen zegt daarnaast ook meer dan een lachende mond.
Mocht mijn stijl je aanspreken dan hoor ik het graag. Uiteraard ga ik dan verder met het uitwerken van deze inzending en wordt het ook toegepast in de twee vakgebieden.
Meest zonnige groet, Suzanne -
ptjw08 zegt :
Hoi Suzanne,
Mooi hoe voor- en achternaam in elkaar overlopen. Goed, stevig lettertype. De combi van dat strakke lettertype met de speelse lijn heeft ook wel iets, maar ik zie de ogen of het oog niet of te weinig. Het blijft wat richtingloos zo. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-