THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Theatertainment
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 11-07-2013 12:50
  • Datum einde : 25-07-2013 12:48
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 82
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

‘De Komedie Compagnie’ is een commercieel theaterbedrijf, actief in Vlaanderen en Nederland, en bestaat binnenkort 5 jaar. Daarom willen we onze look & feel volledig vernieuwen.
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”

Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)

De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.

Bedrijfsomschrijving:

De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.

De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.

Doelgroep:

Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.

Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.

Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.

Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.

Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.

Brandbrains
  • Logo & Huisstijl # 231121 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Brandbrains:

      Twee nieuwe varianten. Ipv het afgeronde vierkant nu een cirkel. Dit om de balans tussen speels en traditioneel meer in evenwicht te brengen.

    2. Brandbrains zegt

      Daarnaast hebben we 'komedie' bewegend opgemaakt, zoals in het logo met de touwtjes. De touwtjes hebben we achterwege gelaten, omdat het anders te druk wordt.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231458 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Brandbrains:

      Bedoel je zo iets?

      (Een zwarte balk op direct rood staat niet mooi omdat het bijna complementaire kleuren zijn).

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231138 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Theatertainment zegt :

      Beste ontwerper,

      We hebben jou ontwerpen aan een aantal mensen laten zien en de vondst van de spots als kroon valt bij iedereen in de smaak. Het kan slaan op 'koning clown', 'klant is koning', enz... Mogen wij echter vragen om twee van jou voorstellen te combineren? Zodat we kunnen zien wat het resultaat daarvan is... Wij stellen voor: Dwars over de cirkel de zwarte streep voorzien waar de letters dan aanhangen. (zoals in het voorstel met de touwtjes). De streep mag uit de cirkel komen om het wat speels te maken. Dan bestaat het logo uit drie kleuren: rood, zwart en wit. We zien meteen al de mogelijkheden op briefpapier, visitekaartjes, enz... bedankt voor deze uitwerking. Groet, Dirk VV

    2. Brandbrains zegt

      Beste Dirk,

      Zou je iets preciezer kunnen uitleggen wat je voor ogen hebt met 'dwars over de cirkel de zwarte streep'? Misschien kun je het even ruw tekenen en e-mailen? E-mail is post@brandbrains.nl

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231120 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230661 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Theatertainment zegt :

      Beste ontwerper,

      Door de stralen nu weer te geven tegen een witte achtergrond missen ze iets meer hun effect als lichtstraal. Persoonlijk vonden we de witte stralen duidelijker, gekleurde stralen kan, maar dan binnen eenzelfde kleurschakering. Voorstel: de stralen toch voor te stellen tegen een gekleurd vlak (zoals in jullie 3de ontwerp) met dan daaronder bijv. de naam. Het ontwerp met die letters aan touwtjes vinden we ook nog steeds héél sterk! Misschien is een combinatie hiervan mogelijk?

      Hopelijk heb je iets aan onze feedback.

      Groet,

      Dirk VV

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230610 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Brandbrains:

      Een ander concept. Speels met klasse.

    2. Theatertainment zegt :

      Dit geniet nog iets meer onze voorkeur dan jullie tweede inzending met het sterretje. Alleen... het woord theater dient geschrapt te worden (we spelen al in theater Elckerlyc en dit zorgt dan weer voor verwarring). Suggestie: het woord 'de' misschien centreren? Of de slogan bovenaan plaatsen en woord 'de' mee verwerken onder de zwarte streep? Bedankt voor de ontwerpen.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230606 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Brandbrains:

      We hebben geprobeerd het beeldmerk en woordmerk zoveel mogelijk één element te laten zijn, zodat het een 'zie' logo wordt.

      Als beeldmerk hebben we theaterlichten gehanteerd.

      Wat vindt u er van?

      Daarnaast:
      - Wilt u meer een speels of klassiek logo?
      - Kleurrijk of eenvoudig?

    2. Theatertainment zegt :

      Zeer leuk en origineel idee met die drie lichtstralen die een soort 'kroon' vormen. Dit is al veel meer een 'zie' logo. Speels lijkt ons meer aanleunen bij onze branche, maar het speelse mag zeker niet kinderlijk worden. Klassiek kan dan weer al snel 'te zakelijk' worden waardoor er een afstand gecreëerd wordt met de klant. Mag kleurrijk maar zou het geheel beperken tot max. drie kleuren om het ook nog op bijvoorbeeld op een T-shirt te kunnen borduren of printen.

    3. Brandbrains zegt

      Jullie zouden wel verder willen met de lichten/kroontje?

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230422 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Brandbrains zegt

      We hebben het in de late uurtjes gezocht. Wij hebben twee richtingen voorgesteld. Feedback zeer welkom!

    2. Theatertainment zegt :

      Dit ontwerp vinden we tot nu toe het meest geschikt en het meest de klasse uitstralen die we zoeken. Enige opmerking, het is te weinig logo, en dan bedoelen we als herkenbaarheid is er alleen het sterretje wat in nog andere logo's terug te vinden is. Daarnaast is het nog te veel een 'lees' logo en te weinig een 'zie' logo die als herkenbaar icoon opvalt. Ik hoop dat dit volstaat als feedback?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230421 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Theatertainment zegt :

      Qua klasse komt dit ook in de buurt, het doet ons alleen denken aan een andere branche (vb bank, verzekeringen, enz...) en te weinig aan theater. Het is alleen als de de naam leest dat je vermoed dat het met theater te maken heeft. Schaduw geeft diepte en is hier ook leuk al vinden we jou vorig ontwerp compacter en daardoor ook beter. Groet Dirk VV

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network