Re-design voor unieke site: gericht op beveiligen en retourneren van gestolen, gevonden en verloren eigendommen

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: bl
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 499.00
  • Datum start : 02-09-2012 17:40
  • Datum einde : 14-10-2012 17:21
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 14
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Onze bestaande website straalt momenteel niet uit wat we willen en maakt niet meteen duidelijk wat we doen en bieden. Onze website kunt u vinden onder www.securlabel.com.

Het re-design is voor alle pagina’s van de bestaande site nl.:
 Site (informatief gedeelte)
 Webshop (onder de kop producten te vinden)
 Persoonlijk inloggedeelte (mijn Securlabel, beheerpagina na registratie/inloggen)
 Voorstelling eigendommen (zie: zoek in database)

Nota: Alle informatie huidige moet erin verwerkt worden enkel iets creatiever en duidelijker.

Soort design dat we zoeken:
 Modern
 Tijdloos
 Zakelijk maar toch krachtig
 Rustig (niet schreeuwerig)

Vereisten qua schikking:
 Pagina’s achter de homepage en homepage zelf: graag een standaard paginastructuur die past bij de kleurstelling en uitstraling van de homepage en het logo.
De standaard pagina-structuur omvat een:
o Vaste menubalk die op elke pagina van de website terugkomt. Vooral de velden “Zoek in de database” en “Check SL-CODE” moeten goed zichtbaar zijn.
o Navigatiemenu in dropdown waarmee men altijd kan navigeren naar een ander deel van de site of shop
o Footer met de huidige gegevens en een sitemap.

 Het ontwerp moet echter functioneel zijn, eenvoudig in te navigeren en gericht zijn op de juiste conversies.
 Homepage moet meteen duidelijk maken wat we doen. (zie uitleg bedrijfsomschrijving)
 Beeldvullend ontwerp: dwz ontwerp moet doorlopen aangepast aan beeldscherm resolutie van de gebruiker. Natuurlijk moet het beeld voldoen aan de compatibiliteit van verschillende navigatieprogramma’s ( IE, Fox, Chrome, Opera, …)
 Graag geschikt houden voor mobiel /tablets dus geen zware foto’s ivm laadtijd.


Wij hechten veel belang aan de samenhorigheid van alle pagina’s qua kleuren, foto’s, lay-out, lettertype, tabellen, icoontjes, tekstindeling… Maar willen toch graag onderscheidend zijn qua ontwerp, er moet wel over nagedacht zijn.

Alle huidige informatie van de site moet erin verwerkt worden maar op een manier dat het rustiger en duidelijker leesbaar overkomt. Dus aangenamer en uitnodigend om te lezen, misschien door het gebruik van foto’s, alinea’s of vormen, laat je creativiteit de vrije gang gaan.

De webshop (http://securlabel.com/shop/) is een belangrijk onderdeel van onze dienst, dus deze moet passend zijn in het gekozen ontwerp van de site. Voor klanten moet dit als één geheel overkomen als ze gaan navigeren tussen de site en de webshop.

De winnaar mag, naast de award, rekenen op een samenwerking op langere termijn. Over naamsvermelding in de footer kunnen we wellicht tot een compromis komen.

Bedrijfsomschrijving:

Onze onderneming is gericht op het beveiligen en beschermen van alle eigendommen tegen diefstal én verlies. Klanten kunnen bij securlabel ál hun eigendommen op één centrale plaats registeren( in plaats van bij andere sites die zich enkel op één enkel voorwerp richten)

Hoe werken het:

1) Je bestelt een Securlabel-product dat bij je voorwerp past.
2) Je registreert gratis je voorwerp met de unieke SL-CODE in je persoonlijke pagina met alle kenmerken zoals serienummer, type, kleur,…
3) In geval van diefstal of verlies, wijzig je zelf direct de status van je voorwerp in ‘Gestolen’ of ‘Verloren’
4) Je ontvangt gratis per mail een bericht van de vinder.
5) Je verloren of gestolen voorwerp wordt geretourneerd. En de status kan weer op “In bezit” gezet worden

Voordelen:

1) De Securlabel-markering maakt je voorwerp uniek en herleidbaar naar de rechtmatige eigenaar
2) Doorverkoop is geen enkel probleem (in tegenstelling tot andere aanbieders op de markt)
3) Goedkope en effectieve oplossing tegen diefstal én verlies.
4) Online registratie te allen tijde binnen handbereik (Handig bij aangifte en doorverkoop)
5) Alle communicatie via de website van Securlabel blijft anoniem
6) Voorkomen van illegale handel (Heling)
7) Status van het voorwerp wordt door de eigenaar zelf beheerd, dus na diefstal of verlies gelijk voor iedereen die uw voorwerp vindt of in bezit krijgt duidelijk dat het gestolen of verloren is.
8) Gratis registratie in de database, zonder jaarlijkse kosten.

Doelgroep:

Iedereen die graag zijn/haar eigendom wil beschermen tegen diefstal of/en verlies. Het gevonden voorwerp is vervolgens eenvoudig naar de rechtmatige eigenaar te herleiden en wordt zo snel geretourneerd.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

 Graag werken met onze logo-kleuren of afgeleiden daarvan namelijk rood, zwart, wit, grijs, zilver,…
 Informatie in de huidige flash moet op de homepage blijven dmv flash, slider,…wees creatief.
 Het veld van “check de SL-CODE” en “zoek in de database” (nu in menubalk rechts) moeten op elke pagina te zien zijn en duidelijk zichtbaar zijn.
 Graag de achtergrond donker houden (zwart, grijs,…)
zie vb
http://www.brandsupply.nl/web_pagina_ontwerp/onze-huidige-website-is-aan-een-opfrisbeurt-toe/6668/ontwerpen/9067 en http://www.brandsupply.nl/web_pagina_ontwerp/onze-huidige-website-is-aan-een-opfrisbeurt-toe/6668/ontwerpen/8612.

destaatvancreatie
  • Website design # 119979 voor Re-design voor unieke site: gericht op beveiligen en retourneren van gestolen, gevonden en verloren eigendommen wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer destaatvancreatie:

      Bijgesloten een lichter voorstel. Op een vervolgpagina wordt het witte vlak groter en de afbeelding uiteraard kleiner. Als u toch een huisstijlwijziging wilt doorvoeren is het dan niet handiger om dit eerst te doen en dan de website aan te passen?

    2. bl zegt :

      goedendag,

      bedankt om een nieuwe versie in te zenden. wat bedoelt u precies met eerst te doen?

      En ben over het geheel ook nu het lichter is niet helemaal weg, heb je misschien een totaal ander voorstel.

      Alvast erg bedankt voor je reeds ingezonden voorstellen.

      met vriendelijke groet

    3. destaatvancreatie zegt

      Ik bedoel dat het misschien beter is om eerst de huisstijl aan te passen en dan de website. Kan ook op deze manier hoor!

      Succes verder.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 119489 voor Re-design voor unieke site: gericht op beveiligen en retourneren van gestolen, gevonden en verloren eigendommen wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer destaatvancreatie:

      hallo meneer T. Vandenbussche,
      Ik heb naar uw punten gekeken en nog een design gemaakt.

      Benieuwd wat u ervan vind.

      Groeten,
      Tarek

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 119291 voor Re-design voor unieke site: gericht op beveiligen en retourneren van gestolen, gevonden en verloren eigendommen wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer destaatvancreatie:

      Bijgesloten mijn design voor de homepage. Rood wordt echt een signaalkleur op belangrijk plekken en mouse-overs. De header zou kunnen gaan werken zoals op mijn eigen homepage (www.destaatvancreatie.nl), met 2 lagen die los van elkaar sliden. Dit geeft een mooie diepte. Voor Securlabel zou ook de tekst in het grote blok kunnen infaden.
      Beeld zal ingekocht moeten worden denk ik. Het is moeilijk om goed beeld te vinden, terwijl ik niet goed in de materie zit van Securlabel. Wat ik denk ik wel zou aanraden zou een stukje menselijkheid zijn. Dus zo nu en dan een gezicht in de communicatie-uitingen.

      Ik heb gekozen voor moderne, maar duidelijke lettertypes. De schreefletter zoals in het oude design heb ik laten vallen. De zoekfuncties zijn 'hidden'. Dwz als je erop klikt schuift er een zoekbalkje uit. Die krijgen nu een te prominente plaats wat mij betreft.

    2. bl zegt :

      Goedendag,

      Bedankt voor uw inzending.
      We zijn niet echt overtuigd dat dit beter is dan het design dat we nu hebben.
      Hieronder enkele punten:

      Positief:
      -Lettertype is inderdaad mooi strak en duidelijk
      -Vrijstaande woorden in de menubalk zijn leuk,zorgt voor een strak geheel.

      Negatief:
      -ik zie niet echt een samenhang tussen de footer en de header.
      -Het zoekgedeelte is een balangrijk onderdeel, dus deze mag zeker meer prominent zijn dan in uw voorstel.
      -Het onderscheid tussen de footer en de informatie(markeren,registeren,melden en terugkrijgen) is iets te vaag naar onze mening. Het lijkt of dat bij de footer hoort.

      Ik hoop dat u hier iets mee kunt en als er vragen zijn hoor ik het graag.

      Met vriendelijke groet

    3. bl zegt :

      Goedendag,

      Bedankt om de punten aan te passen aan de hand van onze feedback.

      Al vind ik het geheel misschien iets te donker en niet helemaal overtuigend.
      Heb je misschien nog een ander voorstel?

      Ik zie het graag tegemoet.

      Met vriendelijke groet

    4. destaatvancreatie zegt

      Ik ben het er mee eens dat het veel te donker is, maar dat is op dit moment helaas wel jullie huisstijl..
      In de briefing staat namelijk: Graag de achtergrond donker houden (zwart, grijs,…)
      zie vb.
      En daar heb ik me aan gehouden.

      Kunnen jullie ook fotomateriaal leveren? Het is nu moeilijk om te werken met alleen een logo. De aanlevering van materiaal is minimaal.

      Met vr. groet,
      Tarek

    5. bl zegt :

      Goedendag,

      Het is inderdaad momenteel onze huisstijl, en deze is niet helemaal zoals we willen, daarom onze deelname aan deze wedstrijd.
      Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven, inderdaad graag de achtergrond donker houden maar onderbroken of een schakering in kleuren, nu is het iets teveel dezelfde donkere kleur.

      En de foto's maken op dit moment niet zoveel uit, meer de lay-out en stijl. We snappen dat je niet voor alles een passende foto kan hebben op dit moment.

      Met vriendelijke groet.

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network