een pakkende naam voor een verloskundig centrum, waarin naast de zorg voor gezonde zwangeren en partner meer wordt aangeboden

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: marianne
  • Categorie: Bedrijfsnaam & logo
  • Totaal budget: € 300.00
  • Datum start : 07-12-2010 22:50
  • Datum einde : 21-12-2010 22:50
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 47
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

een pakkende naam die de lading dekt.
liefst een korte naam, die zowel (daad) kracht, vitaliteit, warmte en vertrouwen uitstraalt.
geen combi van diverse talen, mogelijk in het nederlands.



Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn een centrum waarin 6 verloskundigen werkzaam zijn. We begeleiden gezonde zwangeren en hun partner in de zwangerschap, bij de bevalling en in de kraamtijd. De cliënte en partner staat centraal door een persoonlijke begeleiding.
Daarnaast kunnen zwangeren een afspraak maken voor diverse soorten medische echo’s, de reguliere echo’s maar ook de zogenaamde screeningsecho’s(gespecialiseerde echo’s).
We bieden zwangeren “versies”aan, d.w.z. als de baby verkeerd om ligt wordt door een speciaal opgeleide verloskundige getracht de baby te keren.
Wij bieden alternatieve zorg zoals acupunctuur door een van onze verloskundige met opleiding voor acupunctuur. Ook wordt er ondersteuning gegeven met homeopathie.
In ons centrum wordt ook borstvoedingscursussen gegeven. Ook andere vormen van voorlichting wordt geboden. Bij ons kun je terecht voor een afspraak als je kinderwens hebt. We doen mee aan wetenschappelijk onderzoek.
We zijn graag up to date en staan midden in onze cliëntenpopulatie, we komen zelfs naar de cliënt toe met spreekuur op locatie. We zijn alle dagen bereikbaar, bieden 24/7 zorg. We doen zowel thuis- als poliklinische bevallingen

Doelgroep:

Onze doelgroep zijn vrouwen en hun partners met kinderwens of die al zwanger zijn. Vrouwen tussen de 15 en 45 jaar. Laag en hoog opgeleid. We zijn niet te soft, mannen moeten zich ook welkom voelen in onze praktijk, maar staan zeker open voor andere suggesties. In onze doelgroep is het percentage allochtonen ongeveer 10-15 . Een deel van de mensen is antroposofisch ingesteld, de meerderheid is nuchter en zonder poespas.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

we hebben een logo van onze praktijk, maar omdat we nu een doorstart en uitbreiding zoeken, mag er ook een nieuwe logo bij. de kleur van de logo was oranje-blauw, mag weer terugkomen, is niet perse een must..
we laten ons verrassen.

Design 24
  • Bedrijfsnaam & logo # 8799 voor een pakkende naam voor een verloskundig centrum, waarin naast de zorg voor gezonde zwangeren en partner meer wordt aangeboden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Design 24:

      Goedenavond,

      Bijgaande het ontwerp en de naam die ik voor u gemaakt heb.

      Ik heb gekozen voor de naam 'nieuw leven'. Dit onderstreept de geboorte van een kind (nieuw leventje) en het andere (nieuwe) levens wat de ouders door de geboorte gaan leiden.

      Het beeldmerk is de dikke buik met het kind dat er nog veilig in ligt.
      Ik heb gekozen voor vrolijke frisse kleuren die zich onderscheiden. Daarom heb ik ook de naam ''verloskundigenpraktijk'' weggelaten om op te vallen.

      De pay off die er onder staat dekt precies jullie activiteiten: niet alleen zorg voor het kind maar ook voor beide ouders.
      Bij vragen, opmerkingen of aanpassingen hoor ik het graag van u!

      Met vriendelijke groet,

      Wouter Zwarekant

    2. marianne zegt :

      je beschrijving klopt helemaal met wat wij doen. de ronding van het rose geeft heel mooi het ongeboren kind aan. de naam is wat minder toepasbaar in onze gedachten. heb je nog meer ideeën wat de naam betreft?

    3. Design 24 zegt

      Bedankt voor uw snelle feedback! Ik vond zelf inderdaad het beeldmerk met het ongeboren kind dat nog mooi in de buik ligt erg geschikt. Zeker in deze frisse kleurencombinatie.

      Wat betreft de naam ga ik over nadenken.
      Zijn er nog woorden die voor jullie echt kernwoorden zijn en waar ik mogelijk een geschikte naam van kan maken?

      Wouter Zwarekant

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Bedrijfsnaam & logo # 8803 voor een pakkende naam voor een verloskundig centrum, waarin naast de zorg voor gezonde zwangeren en partner meer wordt aangeboden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Design 24:

      Bij deze een andere naam. Dit keer in het Engels. De naam is ''Baby & You''.

      Deze volgorde omdat de baby op de eerste plaats komt maar door het ''&'' teken komt toch naar voren dat ''you'' (jullie = de ouders) ook belangrijk zijn en de aandacht krijgen die ze verdienen.

      Mocht dit geen geen geschikte naam zijn, dan denk ik weer verder voor u!

      Fijne avond,

      Wouter Zwarekant

    2. marianne zegt :

      Hallo Wouter, wij vinden het logo erg mooi en willen deze wrs wel gebruiken. kun je de logo evt de kleuren oranje/blauw geven? laat de naam dan weg, mogelijk de baby een kwart slag draaien? groet marianne

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network