Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: mwarnoldus
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 27-08-2012 11:38
  • Datum einde : 06-09-2012 11:37
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 104
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Logo, briefpapier/ briefhoofd dat te gebruiken is als factuur, rapport & visitekaartje

Winnaar krijgt de kans om ook een powerpoint template te maken, andere templates (rapporten ) en evt. vertaling naar website (tegen extra betaling).

Ik ben nog niet helemaal uit de tagline, en wil graag dat de designer speelt met verschillende opties zodat ik kan zien wat het beste werkt.

Bedrijfsomschrijving:

Sense is een nieuw consultancy bureau van ervaren consultants die zelfstandig gaan werken.

Wij leveren economisch advies aan regeringen, NGO's (ICCO, Cordaid, SNV) en ontwikkelings organisaties zoals de Wereld Bank, VN, FAO in ontwikkelingslanden maar ook bedrijven en investeringsfonde. Wij zijn vooral gericht op landbouw en de daarop gebaseerde industrie, en Afrika. Het uiteindelijke doel is altijd armoede bestrijding door duurzame economische ontwikkeling.

We hebben ruwweg 4 producten: Economic Sense helpt organisaties te beslissen op welke gewassen en industrietakken ze zich moeten richten met ontwikkelingsprogramma's, wat de issues en opportunities zijn. Development Sense helpt organisaties met de ontwikkeling van een bedrijfstak als ze al gekozen hebben. Business Sense is advies voor ondernemers in ontwikkelingslanden, en investeringsfondsen. Common Sense zijn praktische trainingen.

Onze kracht is in-depth kennis van de bedrijfswereld en hoe de bedrijfs wereld in Afrika werkt, in tegenstelling tot onze concurrenten die toch wat socialistischer/ naiever- anti bedrijfsleven zijn en nooit in een echt bedrijf hebben gewerkt kunnen we makkelijk met grote en kleine bedrijven in Afrika en Europa overweg. De concurrenten die dat wel hebben, kennen vaak Afrika weer niet goed. Wij zijn Europees en Afrikaans in personeelsbestand, met mensen die en in ontwikkeling hebben gewerkt maar ook ondernemers zijn (geweest) en in grote professionele bedrijven hebben gewerkt.

Doelgroep:

Beslissers in bovengenoemde organisaties. Ze realiseren zich dat ontwikkelingshulp veel meer over ontwikkelingen van bedrijven moet gaan, samen met bedrijven, en gericht op de markt. Ze zijn idealistisch maar weten dat veel programma's in het verleden te naïef waren. Ze zijn op zoek naar een meer business benadering gebaseerd op een grondige economische analyse.

Ze gebruiken consultants omdat de zelf vaak te weinig tijd hebben, maar krijgen vaak slecht werk. Hun ' need' is als volgt: A reliable professional consultant who understands business and Africa. Someone who help me get results by doing a thorough analyses of the real problems and can offer me insights and solutions that go beyond the obvious cliches. A simple piece of advise that makes it clear what the next steps are I need to take, based on real economic potential and not naive assumptions.

Daarnaast werken we ook voor investeringsfonden die op zoek zijn naar MKB bedrijven waar ze in kunnen investeren, en consultants nodig hebben om de winstgevendheid te beoordelen.

Onze differentierende factor is: " we are the only consultants that have the skills to make sense of complex issues and come with development strategies that inspire to action because they simply make sense. We think different and make meaningful connections with what is happening in other industries and countries to dig out the real issues burried underneath the symptoms."

Daarnaast willen we ons onderscheiden door professionaliteit. Weinig concurrenten hebben professionele logo's en huisstijlen.


Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kernwoorden voor de gewenste huisstijl: professionaliteit, helderheid, simplicity, vernieuwend/ modern, inspirerend. Een strakke moderen professionele stijl die vertrouwen en simpelheid uitstraalt.

Een stijlelement ipv alleen tekst is wel gewenst; dit mag iets abstracts zijn zoals bijv bij vodafone. Favoriete logo's zijn vodafone, apple, KPN, Nike, http://www.vidaecaffe.com


Kleuren die ik in gedachten heb zijn oranje of diep rood (bruine ondertoon), of paar-achtig rood met wit/ grijs (geen felrood). Het moet toch wat vernieuwends uitstralen en dan is blauw wat de behoudend (en met de naam doet te veel aan philips denken) Echter sta open voor andere oplossingen.

Ik wil graag een versie met tagline en zonder. Er zijn 2 opties voor de tagline die ik graag beide zie:
- Economic Sense. Business Sense. Development Sense.
- Making Sense of Development

Ik heb een logo versie nodig voor op een witte achtergrond, een donkere achtergrond en zwart wit.

Social Network