Ontwerp een logo, voor een vlot, jeugdig en professioneel Theatergebouw.

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: adlvandijk
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 329.00
  • Datum start : 08-05-2015 11:10
  • Datum einde : 22-05-2015 10:57
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 106
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een vlot, simpel, maar professioneel logo, voor een nieuw Theater, dat aanslaat bij de doelgroep Jonge Professionals, welke gebruik gaan maken van het Theatergebouw.

Het logo dient meteen in het oog te springen, te prikkelen en uit te stralen waar het theater voor staat en welke doelgroep er gebruik van maakt. Hij dient uitnodigend zijn!

We willen het logo voor verdere marketingdoeleinden kunnen gebruiken, zoals op de gevel, de website, op kaartjes en kleding etc., dus doorontwikkeling van het logo moet mogelijk kunnen zijn.

(De naam van het theater is Theater de Leeuw en ligt aan het Leeuwensteinplein, onder de rook van een ING-kantoor, maar dit is slechts ter inspiratie)

Bedrijfsomschrijving:

Stichting Theater de Leeuw wil zich inzetten voor de jonge professionals in Arnhem en omstreken, door haar een podium bieden, voor de verdere ontwikkeling van haar talenten, zodra ze van de opleiding komt.
(De mogelijkheden die dit theater biedt, is dat voor deze jongere professionals alles mogelijk is en moet zijn, om de ontwikkeling volledig tot uiting te laten komen.)

Gelegen in een creatieve (studenten)wijk, met veel ateliers, moet er aansluiting zijn met de overige ondernemingen en culturele initiatieven in deze omgeving.
Het Theater beschikt over een professionele multifunctionele theaterzaal van 200m2 met vlakke speelvloer, een ruime oefenzaal van 120m2 en foyer met horeca.

We streven er naar om een duurzaam theater op te zetten, door o.a. gebruik te maken van eigen natuurlijke energiebronnen (PV-panelen en warmtepompen) en natuurlijke isolatiemateriaal. Tevens willen we ook duurzame producten verwerken in het interieur, zoals hout en bamboe etc. en daarmee een natuurlijke uitstraling mee te geven. De horeca zal ook een duurzaam karakter krijgen.

In dit theater hopen we uiteindelijk ruwe diamanten te polijsten tot de nieuwe briljanten van Nederland.

Doelgroep:

De doelgroep betreft heel specifiek jonge professionals in de theaterwereld, o.a. toneel, dans, musical en muziektheater etc.

Het zijn jongeren, die net zijn afgestudeerd aan de academie en hogeschool voor de podiumkunsten en voor het eerst zelfstandig "zonder zijwieltjes" producties moeten draaien, om zich te ontwikkelen en brood op de plank te krijgen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

In het logo dient duidelijk een verwijzing te zitten naar Theater de Leeuw, door hetzij de naam, of een beeltenis van een leeuw te verwerken.

Het logo mag theatraal zijn, maar het kan/mag ook stilistisch of simplistisch zijn.

Qua kleuren gebruikt men graag voor een theater zwart, rood of blauw, maar dit mogen zeker ook natuurtinten zijn, gezien ons duurzame karakter/insteek.

Social Network