Redesign website economisch onderzoeksbureau

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: contrast
  • Categorie: Webpagina design
  • Totaal budget: € 350.00
  • Datum start : 26-06-2012 10:10
  • Datum einde : 10-07-2012 10:08
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 6
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Recent heeft economisch onderzoeksbureau Profundo een nieuw logo laten ontwerpen. Dit logo hebben we nu voorlopig op onze oude website (www.profundo.nl) geplaatst, maar we willen graag dat de vormgeving van de website opnieuw ontworpen wordt. De uitstraling, vormgeving en kleuren van de hele website willen we graag in lijn brengen met die van het logo. Daarbij gaat het vooral om de kleur en vorm van de menu’s van alle pagina’s en om de indeling van de homepage, die nu erg statisch is. De paginastructuur van de website en het CMS voldoen prima.

De website moet een professionele, frisse uitstraling krijgen. De homepage moet een echte eyecatcher worden waarop je meteen kunt zien wat Profundo allemaal te bieden heeft en de stijl moet in overeenstemming zijn het nieuwe logo.

Bedrijfsomschrijving:

Profundo is een economisch onderzoeksbureau met 5 medewerkers in Amsterdam. We doen financieel, economisch en beleidsmatig onderzoek naar internationale grondstofketens (mijnbouw, landbouw, bosbouw, e.a.) en naar investeringen van banken, pensioenfondsen en andere financiële instellingen. We werken vooral voor maatschappelijke organisaties uit binnen- en buitenland, die zich bezighouden met mensenrechten, milieu en ontwikkeling. Met de rapporten die we schrijven en de strategische adviezen die we geven, willen we bijdragen aan duurzame ontwikkeling en sociale rechtvaardigheid. Profundo betekent “diepgaand” in het Spaans: kwaliteit staat in ons onderzoekswerk voorop.

Doelgroep:

Bestaande en potentiële nieuwe klanten die willen weten wat voor onderzoek Profundo te bieden heeft:
• maatschappelijke organisaties, zoals milieuorganisaties, ontwikkelingsorganisaties, etc.
• overheidsinstellingen en onderzoeksinstituten;
• media (kranten en TV);
• pensioenfondsen en andere beleggers.
Let op: ons bedrijf is niet gericht op particulieren en onze website hoeft zich daar dus ook niet op te richten.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Voor de gehele website geldt:
• De kleurstelling van de website (menubalk etc.) moet in lijn zijn met de kleuren uit het logo, grijs (R: 88, G: 88, B: 85) en groen (R: 159, G: 203, B: 59). Eventueel kan hieraan een passende kleur worden toegevoegd. Voor het logo zie bijgevoegd bestand.
• Voor de webpagina’s willen we een standaard paginastructuur die past bij de kleurstelling en uitstraling van de homepage en het logo. De standaard pagina-structuur omvat een menubalk, uitklapmenu’s (met beschrijvingen van onze opdrachtgevers en projecten) en een navigatiemenu. Tenslotte willen we graag weten hoe we op deze pagina’s meer ruimte kunnen maken voor beeldmateriaal en buttons met links naar andere pagina’s of onderwerpen

Voor de homepage hebben we de volgende concrete wensen:
• De ruimte beschikbaar voor de uitleg wat Profundo is en doet kan op de homepage beperkt worden tot de zin: “Profundo houdt zich bezig met grondstofketens, de financiële sector en maatschappelijk verantwoord ondernemen. We doen onderzoek en geven advies. Meer….” Onder Meer plakken we dan een link naar de pagina “Over ons”. De rest van de tekst die nu op de homepage staat kan weg.
• De homepage mag wellicht standaard breder worden (meer pixels) en in ieder geval langer.
• Op de homepage moet ruimte gemaakt worden voor buttons (evt. incl. foto’s/illustraties) die direct verwijzen naar pagina’s over 9 thema’s waarnaar Profundo veel onderzoek doet:
• Banken
• Belastingen
• Bossen
• Energie
• Voedsel
• Mensenrechten
• Mijnbouw
• Pensioenfondsen
• Wapens
• De huidige lijst met publicaties (‘laatste publiciteit’) moet langer worden zodat er meer publicaties getoond kunnen worden;
• De icoontjes in de lijst met publicaties die nu aangeven om wat voor publicatie het gaat (krantenartikel, rapport, tv-uitzending, website, Kamerstuk of persbericht) kunnen onveranderd blijven of kunnen worden aangepast aan de uitstraling van de website.
• Er moet ruimte komen om de laatste 5 projecten te laten zien (via de menuknop “Projecten” kun je zien hoe projectomschrijvingen er nu uit zien), mogelijk met een fotootje bij ieder project.

Social Network