Website voor een nieuw autobedrijf

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: nelizautos
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 799.00
  • Datum start : 29-05-2013 15:04
  • Datum einde : 29-06-2013 15:02
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 19
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zijn op zoek naar een uniek design (homepagina en een vervolgpagina) voor de website van een nieuw autobedrijf. Wij hebben nog geen logo en huisstijl en willen ons daarvoor graag laten inspireren door het design van de website. Hieronder staan een aantal punten die we terug willen zien in het ontwerp, maar verder kun je je creativiteit de vrije loop laten.

- Slideshow op de homepage
- Occasions zoekfunctie (zoekmodule in de homepage met de filters: ‘Merk’, ‘Model’, ‘Kilometerstand’, ‘Bouwjaar’ en ‘Prijs’)
- Homepage moet meteen duidelijk maken wat we doen (zie bedrijfsomschrijving)
- Het ontwerp moet eenvoudig zijn om in te navigeren.
- Koppeling met social media
- Onze diensten: verkoop, onderhoud, apk keuring en reparatie.

Het is belangrijk dat de website overzichtelijk, gebruikersvriendelijk en toch uniek is . De website moet mensen vertrouwen geven en ervoor zorgen dat ze met ons in contact komen om bijvoorbeeld een proefrit te maken.
Springt jouw design eruit, verras je ons en wordt jij de winnaar, dan hebben wij in de toekomst misschien nog wel meer designopdrachten voor jou.

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn een jong en nieuw merkonafhankelijk autobedrijf en gaan diverse merken auto’s verkopen, onderhouden en repareren. Wij zijn aangesloten bij de bracheorganisatie BOVAG. Het BOVAG-keurmerk staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en garantie. Wij zien dat steeds meer mensen zich online oriënteren bij het kopen van een auto. We merken dat mensen vaak voordat ze naar de showroom gaan al weten welke auto ze willen kopen. Daarom vinden wij het belangrijk om ook onze online showroom professioneel in te richten. Een goede website is hierbij onmisbaar.

Doelgroep:

Alle bedrijven en consumenten die een nieuwe of gebruikte auto willen kopen of hun huidige auto willen laten onderhouden of repareren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kernwoorden voor het design zijn: fris, modern en zakelijk. Omdat we nog geen logo en huisstijl hebben, ben je vrij om de kleuren, steunkleuren, typografie, afbeeldingen, lay-out, lettertype, icoontjes en tekstindeling zelf in te vullen. Wel hechten wij waarde aan de samenhang tussen deze elementen, zodat het uiteindelijk een logisch geheel wordt. Dus wees creatief! Hieronder een aantal websites ter inspiratie:

http://www.martinschilder.nl/
http://www.kia.com/nl/modellen/kia-venga/
http://www.hegeman-groep.nl/
http://www.autobedrijfkerres.nl/
http://www.mak-auto.nl/auto

St.Brandsupply
  • Website design # 219418 voor Website voor een nieuw autobedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer St.Brandsupply:

      iets andere foto gebruikt dit keer, kijk daar nog even doorheen. Tekst erop die gebruikt kan worden voor acties straks.

    2. St.Brandsupply zegt

      Nog geen reactie(s) mogen ontvangen van u. Graag hoor ik uw feedback n.a.v. mijn verwerkte aanpassingen.

      Alvast dank.

    3. St.Brandsupply zegt

      Als iets te donker of te licht oid is, zeg het gerust. Zodra ik maar iets weet dan kan ik het aanpassen naar wens, nu niet :).

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 216581 voor Website voor een nieuw autobedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 216580 voor Website voor een nieuw autobedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 216579 voor Website voor een nieuw autobedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. St.Brandsupply zegt

      Afbeeldingen zouden straks persoonlijker gemaakt kunnen worden in de slider door eigen foto's te gebruiken. Of laten rouleren met de nieuwste merken bijv.

      Benieuwd of de kleurstelling en opzet naar wens is.

      Feedback is van harte welkom, zodoende kunnen we verbeteringen doorvoeren voor u.

      Alvast dank

    2. nelizautos zegt :

      Bedankt voor je inzending!

      Hier volgen een aantal punten die wij nog graag terug zouden willen zien in het ontwerp.

      - Een aantal occasions uitgelicht op de homepage (incl. prijs, brandstoftype, bouwjaar en kilometerstand)
      - Iconen voor de diensten i.p.v. nummering
      - Occasion zoekmodule verplaatsen (onder de slider) zodat de slider ingezet kan worden voor promoties
      - Footer iets uitgebreider (denk aan Google Maps, openingstijden etc.)
      - Het lettertype gebruik beperken tot max 2 types. 1 voor kopjes en 1 voor de overige tekst.
      - De vervolgpagina met sidebar voor de overige pagina's graag toevoegen

      Succes met het uitwerken.

    3. St.Brandsupply zegt

      Graag gedaan!

      Vervolgpagina's zal ik uitwerken echter lijkt het me wel verstandig de home wat beter te finetunen totdat deze naar wens is.

      Ook qua lettertype gebruik ik maar 1 font echter kun je deze in meerdere varianten gebruiken. Nu in 2 varianten, namelijk regular en bold. Qua grootte adviseer ik toch om daar verscheidenheid in te houden om e.e.a. te beklemtonen of te benadrukken. Leesteksten zijn standaard 12pt echter houd ik die vaak op 13 pt voor de leesbaarheid. Ook de tussenspatiering verticaal groter dan normaal om leesbaarheid te behouden en de usability te verbeteren.

      Graag hoor ik nog jullie feedback zodat ik evt. verder kan met vervolgpagina's

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network