Website voor een nieuw autobedrijf

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: nelizautos
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 799.00
  • Datum start : 29-05-2013 15:04
  • Datum einde : 29-06-2013 15:02
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 19
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zijn op zoek naar een uniek design (homepagina en een vervolgpagina) voor de website van een nieuw autobedrijf. Wij hebben nog geen logo en huisstijl en willen ons daarvoor graag laten inspireren door het design van de website. Hieronder staan een aantal punten die we terug willen zien in het ontwerp, maar verder kun je je creativiteit de vrije loop laten.

- Slideshow op de homepage
- Occasions zoekfunctie (zoekmodule in de homepage met de filters: ‘Merk’, ‘Model’, ‘Kilometerstand’, ‘Bouwjaar’ en ‘Prijs’)
- Homepage moet meteen duidelijk maken wat we doen (zie bedrijfsomschrijving)
- Het ontwerp moet eenvoudig zijn om in te navigeren.
- Koppeling met social media
- Onze diensten: verkoop, onderhoud, apk keuring en reparatie.

Het is belangrijk dat de website overzichtelijk, gebruikersvriendelijk en toch uniek is . De website moet mensen vertrouwen geven en ervoor zorgen dat ze met ons in contact komen om bijvoorbeeld een proefrit te maken.
Springt jouw design eruit, verras je ons en wordt jij de winnaar, dan hebben wij in de toekomst misschien nog wel meer designopdrachten voor jou.

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn een jong en nieuw merkonafhankelijk autobedrijf en gaan diverse merken auto’s verkopen, onderhouden en repareren. Wij zijn aangesloten bij de bracheorganisatie BOVAG. Het BOVAG-keurmerk staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en garantie. Wij zien dat steeds meer mensen zich online oriënteren bij het kopen van een auto. We merken dat mensen vaak voordat ze naar de showroom gaan al weten welke auto ze willen kopen. Daarom vinden wij het belangrijk om ook onze online showroom professioneel in te richten. Een goede website is hierbij onmisbaar.

Doelgroep:

Alle bedrijven en consumenten die een nieuwe of gebruikte auto willen kopen of hun huidige auto willen laten onderhouden of repareren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kernwoorden voor het design zijn: fris, modern en zakelijk. Omdat we nog geen logo en huisstijl hebben, ben je vrij om de kleuren, steunkleuren, typografie, afbeeldingen, lay-out, lettertype, icoontjes en tekstindeling zelf in te vullen. Wel hechten wij waarde aan de samenhang tussen deze elementen, zodat het uiteindelijk een logisch geheel wordt. Dus wees creatief! Hieronder een aantal websites ter inspiratie:

http://www.martinschilder.nl/
http://www.kia.com/nl/modellen/kia-venga/
http://www.hegeman-groep.nl/
http://www.autobedrijfkerres.nl/
http://www.mak-auto.nl/auto

Social Network